Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

3miasto. Tylko właściciel numeru w TP może dowiedzieć się o wysokości rachunku

Karolina Kulaszewicz
Do wielu mieszkańców Trójmiasta i okolic rachunki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej nadal dochodzą z opóźnieniem. Zdarza się, że termin płatności za fakturę już upłyną, a rachunku jak nie ma, tak nie ma.

Do wielu mieszkańców Trójmiasta i okolic rachunki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej nadal dochodzą z opóźnieniem. Zdarza się, że termin płatności za fakturę już upłyną, a rachunku jak nie ma, tak nie ma. Pan Janusz na fakturę od Telekomunikacji Polskiej czeka już ponad miesiąc.

- Termin płatności już upłynął. Co więcej, telefonicznie pracownicy TP ponaglali nas do zapłaty należnej kwoty - wyjaśnia czytelnik.

Gdańszczanin próbował ustalić wysokość rachunku dzwoniąc na błękitną linię. Telefon jest jednak zapisany na teściową gdańszczanina. Okazało się, że tylko ona ma prawo do uzyskania takich informacji.

- Teściowa jest ciężko chora. Nie jest w stanie rozmawiać przez telefon - wyjaśnia pan Janusz. - Pracownik błękitnej linii wytłumaczył nam, że musimy przesłać upoważnienie lub zaświadczenie od lekarza. Tymczasem uzyskanie tych dokumentów i dostarczenie ich do biura TP zajmie kilka kolejnych tygodni - denerwuje się czytelnik. - Do tego czasu naliczone zostaną odsetki lub telefon zostanie odłączony.

Z prośbą o wyjaśnienie co należy w takiej sytuacji zrobić zwróciliśmy się do rzecznika prasowego TP w Gdańsku, Liliany Kuleszy. Po interwencji "Polski Dziennika Bałtyckiego" nasz czytelnik uzyskał informacje o wysokości wystawionej faktury.

- Udało nam się skontaktować z rodziną Klientki i przekazać informację o wysokości opłat za fakturę tp. Do klientki zostanie wysłany duplikat faktury - zapewnia Lilia Kulesza, szef biura prasowego TP w Gdańsku.

- Informację o wysokości opłat za faktury TP może uzyskać właściciel danego numeru telefonu, bądź osoba przez niego upoważniona. Tego typu pełnomocnictwo Klient może przekazać za pośrednictwem każdego salonu sprzedaży tp, bądź wysłać na adres zamieszczony na każdej fakturze TP. Jest to konieczne z uwagi na poufność i bezpieczeństwo danych klienta - wyjaśnia Liliana Kulesza.

Jeżeli jesteś abonentem Telekomunikacji Polskiej możesz na kilka sposoów sprawdzić stan swojego konta i zapłacić rachunek w terminie. Jak to zrobić?

Każdy klient TP może za pośrednictwem błękitnej linii (tel: 9393) poprosić o nadanie specjalnego hasła lub sześciocyfrowego PIN-u, który będzie go identyfikował.

Osoba, którą właściciel numeru telefonu upoważni do korzystania z nadanego hasła bądź PIN-u, może w jego imieniu dokonywać wszelkich zmian oraz dowiadywać się np. o wysokość opłat za fakturę.

- W przypadku kiedy właścicielem telefonu jest osoba niepełnosprawna wystarczy, że w obecności lekarza prowadzącego wyrazi ona oświadczenie woli w celu udzielenia wskazanej osobie pełnomocnictwa do reprezentowania w TP i to pełnomocnictwo przekazane zostanie do TP - tłumaczy Liliana Kulesza.
Informacje o wysokości opłat za fakturę można uzyskać również korzystając ze strony internetowej Telekomunikacji Polskiej - www.tp.pl. Wcześniej jednak należy założyć osobiste konto użytkownika (podać numer PIN, który można uzyskać kontaktując się z pracownikiem błękitnej linii) i zalogować się na stronie.

Korzystanie z osobistego konta w TP jest bezpłatne. Za jego pośrednictwem klient może:
- złożyć zamówienie na wybrany plan telefoniczny,
- zmodyfikować lub zrezygnować z wybranych usług,
- uzyskać informacje dotyczące szczegółowego bilingu,
- sprawdzić zestawienia faktur,
- sprawdzić stan realizacji zgłoszonych awarii i reklamacji.

Osoby, które mają dostęp do internetu mogą również skorzystać z usługi faktury elektronicznej.

- Klienci z dostępem do sieci mogą zdecydować czy nadal chcą otrzymywać fakturę papierową, czy też wolą fakturę elektroniczną przesyłaną bezpośrednio na ich adres e-mailowy - tłumaczy rzecznik prasowy TP. - Faktura elektroniczna dociera do klienta szybciej niż papierowa, ma on więc niemal natychmiastowy dostęp do aktualnego stanu swojego rachunku i może sprawdzić i zapłacić zobowiązania względem TP. Klient może też być pewny, że faktura nie zaginie i zostanie dostarczona na czas. Wystarczy wejść do swojej skrzynki pocztowej i odebrać e-mail - dodaje Liliana Kulesza.

Szczegółowe informacje na temat możliwości korzystania z różnych form płatności znajdziesz na stronie Telekominikacji Polskiej - www.tp.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto