50 dni do EURO 2012. Kluczowe inwestycje gotowe. Gdańsk odlicza dni do wielkiej imprezy [ZDJĘCIA]

Piotr Wiśniewski
- Chcemy Państwu zaprezentować jak wyglądają przygotowania Gdańska na 50 dni przed największą imprezą w Polsce, po II wojnie światowej - rozpoczął Krzysztof Guzowski z Biura Prezydenta Gdańska ds. Euro 2012. - Udało nam się dokończyć wiele kluczowych inwestycji. Niedawno otworzyliśmy nowy terminal lotniczy, z którego korzystała UEFA. A jeszcze dwa lata temu delegaci europejskiej federacji piłkarskiej nie wierzyli, że sfinalizujemy tę inwestycję - dodał Zbigniew Weinar, zastępca dyrektora Biura ds. Sportu i Euro w Gdańsku.

Gdańskie inwestycje na czas Euro dotyczyły nie tylko ciągów komunikacyjnych, sprawnej komunikacji miejskiej, bezpieczeństwa, ale także odpowiedniego zagospodarowania strefy kibica, a przede wszystkim oddanie do użytku nowego terminalu w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy.

- Codziennie otrzymujemy raport jak kibice będą korzystać z lotniska. Największe obłożenie startów i lądowań należy spodziewać się podczas meczu Hiszpania - Włochy, który zainauguruje rozgrywki mistrzostw Europy w Gdańsku. Na razie nie mamy jednak pełnych danych ilu pasażerów przyleci w poszczególne dni - zaznacza Weinar.

Zobacz także:**Euro 2012: Pitbull i ATB w Strefie Kibica**

Lotnisko czeka na kibiców

Duży ruch na gdańskim lotnisku zapanuje zaraz po rozpoczęciu Euro 2012. - W czerwcu spodziewamy się 230 operacji startów i lądowań. Przyleci do nas dużo samolotów, Gdańsk jest jednak przygotowany na masowość tego zjawiska. Stan gotowości zgłaszają wszystkie służby koordynujące sprawne zabezpieczenie i przeprowadzenie mistrzostw. Zakończyliśmy proces rekrutacji kandydatów na wolontariuszy. Przeprowadziliśmy rozmowy kwalifikacyjne z 550 kandydatami najlepiej spełniających kryteria, z czego 130 osób jest z zagranicy. Do nich dołączy 50 wolontariuszy z obsługi medycznej. Ruszyliśmy z akcją "Dom dla wolontariusza - wszyscy jesteśmy wolontariuszami". Nasi wolontariusze będą podróżować za darmo środkami komunikacji miejskiej. Pracują dla miasta społecznie, dlatego miasto w ten sposób honoruje ich pomóc - mówi Zbigniew Weinar.

Wszystko o Euro 2012 w Gdańsku

Wielkie gwiazdy w Strefie Kibica

Z myślą o kibicach powstaną fan zony, a w nich szereg atrakcji, w tym również artystycznych. - Strefę artystyczną planujemy podzielić na trzy części. Pierwsza to prezentacja regionu, jego walorów. Zespoły, które u nas wystąpią zostaną wyłonione z konkursu. Osobiście mam przyjemność znać część wykonawców, prezentują naprawdę wysoki poziom. Kibicom zaprezentują się także artyści z miast należących do GOM-u. Tutaj nie zabraknie zespołów o charakterze folkowym, które występami będą nawiązywały do drużyn grających w grupie. Dopasujemy więc muzykę do nacji na boisku. No i w końcu trzecia część - wielkie gwiazdy estrady - podkreśla Tomasz Konfederak, dyrektor strefy artystycznej w strefie kibica.

O lożę na PGE Arenie zabiegają Azjaci

W strefie kibica pojawią się Pitbull i ATB. Występ trzeciej gwiazdy owiany jest na razie tajemnicą. Na pewno nie będzie to artysta mniejszego pokroju.

Gdańsk w CNN, BBC i Eurosport

Z wielkim rozmachem Gdańsk przygotował się do akcji promocyjnych. O szczegółach informuje Anna Zbielska. - Całe miasto zostanie udekorowane flagami. Zawiśnie ponad 1000 flag UEFA i flag finalistów Euro 2012. Działania promocyjne prowadzimy od początku roku. Wcześniej mieliśmy zarys działań, gdyż myśleliśmy długofalowo. Prowadzimy różnorodne działania. Chodzi nam to, aby wykorzystać wielkie wydarzenie do budowy i umacniania wizerunku Gdańska. Spoty reklamowe zaprezentowane zostaną w stacjach paneuropejskich : BBC, Eurosport, CNN - tłumaczy dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.

Polecamy:**Miasteczka dla kibiców alternatywą dla hoteli**

Miasto promuje się także na portalach społecznościowych i w internecie. Powstały także materiały promocyjne, m.in. mapy czy przewodniki dla samych gdańszczan.

24 kwietnia do Gdańska w ramach "Trophy Tour - podążaj za pucharem" przyjedzie puchar mistrzostw Europy. Warto nadmienić, że waży on 8 kg i jest drugim najcięższym trofeum tego rodzaju, po Pucharze Stanleya (wręczany dla najlepszego zespołu hokejowej ligi NHL). Puchar będzie można podziwiać w różnych miejscach miasta. Każdy chętny będzie miał możliwość pamiątkowego zdjęcia. 1000 osoba otrzyma bilet na mecz Euro 2012.

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych