Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

51 tysięcy biletów sprzedanych w miesiąc w gdańskich biletomatach

Arek Gancarz
materiał prasowy ZTM
Pierwszy miesiąc funkcjonowania biletomatów na dużych węzłach komunikacyjnych w Gdańsku napawa optymizmem. Pasażerowie kupili już ponad 51 tys. biletów - większość ulgowych i spora ilość na linie nocne. Dotychczas stanęły na gdańskich przystankach 22 maszyny. W drodze jest 28 kolejnych.

- Transakcje w automatach, to mniej zakupów biletów u kierowców i motorniczych. Dla pasażerów oznacza to sprawniejszą i płynniejszą jazdę, w dodatku bardziej zgodną z rozkładem - Alicja Kraska, zastępca dyrektora ds. handlowych Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Rady dzielnic i osiedli pracują nad propozycjami do jesiennego rozkładu jazdy

- To naprawdę przydatna usługa. Nie trzeba mieć odliczonych pieniędzy dla kierowcy/motorniczego, kupuje się bilet jaki się potrzebuje, sprawnie i bez kolejek - mówi Wojtek, student z Krakowa, który wypoczywa w Gdańsku. - Tylko bilety mogłyby być tańsze, jak np. w Krakowie - dodaje z przekorą.

Na razie najwięcej automatów jest w centrum - przy Dworcu Głównym PKP, na Hucisku, przy Bramie Wyżynnej i na Targu Rakowym. I to tu sprzedano najwięcej biletów. Dużym powodzeniem cieszą się też automaty przy pętli w Oliwie i na Wyspie Sobieszewskiej (przystanek Sobieszewo-Wyspa). Maszyny nie dotarły jeszcze na Przymorze i Zaspę, do Jelitkowa, Brzeźna, Letnicy i Nowego Portu.
- Sytuacja poprawi się, gdy dojedzie następne 28 automatów. Wtedy też maszyny zyskają opcję doładowania karty miejskiej. Będzie więc można przedłużyć ważność karty czekając na autobus, czy tramwaj, bez konieczności udawania się do specjalnego punktu - informuje z-ca dyrektora Kraska.

Najmniej biletów "zeszło" na przystanku Srebrniki przy ul. Słowackiego.

Pojawiające się usterki i reklamacje są na bieżąco przyjmowane i usuwane przez pracowników serwisu, wykonawców spółki Avista. Dotychczas zarejestrowano jedynie 4 usterki i 10 reklamacji. Zgłaszać je można telefonicznie pod numerem: +48 58 58 58 075, wysyłając formularz reklamacyjny na faks: +48 22 619 11 11 lub e-mail: [email protected] oraz w Punktach Obsługi Klienta. Wcześniej należy wypełnić specjalny formularz reklamacyjny (do pobrania tutaj)

Zobacz gdzie stoją biletomaty ZTM

Pokaż

- Przypominamy, że w związku z prowadzonymi w Gdańsku wieloma inwestycjami w infrastrukturę tramwajową i drogową, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Kancelarii Prezydenta Miasta Gdańska.

Bieżące informacje o zmianach w rozkładach jazdy dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego - www.ztm.gda.pl i pod numerem telefonu 58 309 13 22. Uwagi dotyczące torowiska tramwajowego (tory, słupy trakcyjne, trakcje, wygrodzenia) i wszystkich przystanków przyjmuje całodobowo we wszystkie dni tygodnia Dyżurny Inżynier Miasta tel.: 58 52 44 500.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto