Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

7 polskich banków niesłusznie naliczało opłaty. Teraz zwrócą klientom pieniądze

Anna Lis
Miliony złotych muszą zwrócić klientom polskie banki. Taką decyzję wydał UOKiK.
Miliony złotych muszą zwrócić klientom polskie banki. Taką decyzję wydał UOKiK. 123rf/zdjęcie ilustracyjne
Miliony złotych muszą zwrócić klientom polskie banki. Taką decyzję wydał UOKiK, stwierdzając, że sposób informowania o wprowadzeniu nowych opłat był nieprawidłowy. Które banki oddadzą pieniądze swoim klientom? Dalsza część artykułu poniżej.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że informowanie klientów o wprowadzeniu nowych opłat musi odbywać się za pomocą "trwałego nośnika", tzn. np. listu. Tymczasem, jak podaje Rzeczpospolita, banki PKO BP, ING BSK, Getin Noble Bank, BPH, mBank, Raiffeisen Polbank i BGŻ BNP Paribas rozsyłały takie informacje poprzez serwis bankowości elektornicznej.

W uzasadnieniu decyzji UOKiK wyjaśnia, że wiadomości publikowane w tych panelach - wyświetlane zwykle tylko przez przez jakiś czas - mogą nie dotrzeć do wszystkich klientów. Ci, którzy na swoje konta internetowe logują się rzadko, mogli nie dowiedzieć się o wprowadzonych zmianach.

W związku z tym klienci wszystkich wymienionych wyżej banków mogą wkrótce spodziewać się zwrotu pieniędzy. Mowa o niemałych sumach - np. PKO BP musi wypłacić swoim klientom łącznie aż 63 miliony złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto