Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że informowanie klientów o wprowadzeniu nowych opłat musi odbywać się za pomocą "trwałego nośnika", tzn. np. listu. Tymczasem, jak podaje Rzeczpospolita, banki PKO BP, ING BSK, Getin Noble Bank, BPH, mBank, Raiffeisen Polbank i BGŻ BNP Paribas rozsyłały takie informacje poprzez serwis bankowości elektornicznej.
W uzasadnieniu decyzji UOKiK wyjaśnia, że wiadomości publikowane w tych panelach - wyświetlane zwykle tylko przez przez jakiś czas - mogą nie dotrzeć do wszystkich klientów. Ci, którzy na swoje konta internetowe logują się rzadko, mogli nie dowiedzieć się o wprowadzonych zmianach.
W związku z tym klienci wszystkich wymienionych wyżej banków mogą wkrótce spodziewać się zwrotu pieniędzy. Mowa o niemałych sumach - np. PKO BP musi wypłacić swoim klientom łącznie aż 63 miliony złotych.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?