Kiedy dokładnie rusza prace na tym terenie - jeszcze nie wiadomo. Radni Gdyni na razie podjęli uchwałę w sprawie przystąpienia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Obejmie on rejon ulic Węglowej, Waszyngtona, Jana z Kolna i Portowej.
- Nie chcemy, by postała pustka po terenach dotychczas zajmowanych przez Stocznię Nauta, dlatego tak ważny jest plan zagospodarowania terenu. Mamy nadzieję, na optymalizację zagospodarowania terenów postoczniowych, scalenie ich i dzięki temu stworzenie dodatkowych miejsc pracy - zaznacza Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
O zapewnienie miejsc pracy radni apelują także do rządu.
"Apelujemy do Rządu RP o niezwłoczne podjęcie działań prowadzących do objęcia Specjalną Strefą Ekonomiczną gdyńskich terenów stoczniowych(...) Dziś największą potrzebę stanowią nowe miejsca pracy i takich możliwości oczekują stoczniowcy. " - czytamy w specjalnym dokumencie, który trafił do Warszawy.
Wiadomo natomiast, że nie ma szans na zagospodarowanie tzw. Międzytorza. Ten 100-hektarowy niezabudowany teren na pograniczu śródmieścia i gdyńskiego portu. gdzie znajduje się torowisko, wykorzystywane przed laty przez port, a dziś zarośnięte krzakami. Prawdopodobnie pozostanie takim nieużytkiem jeszcze przez wiele lat.
- Plan taki nie ma szans na uchwalenie i realizację, ponieważ właścicielem terenów są m.in. Polskie Koleje Państwowe - dodaje Stępa.
Przypomnijmy, że niedawno został sprywatyzowany teren Dalmoru, na któym staną wieżowce. Swoje miejsce mają tam znaleźć też deptaki, ulice oraz muzeum na końcu nabrzeża.
Ferie - informator | Opener 2010 | Narty w Trójmieście | Baltic Arena | Matura 2010 | Photo Day |
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?