W piątek 4 października 2019 r. zarząd spółki Nextbike Tricity rozpoczął negocjacje z wierzycielami w ramach zainicjowanego postępowania restrukturyzacyjnego. To pokłosie wielokrotnie opisywanych przez nas problemów z Mevo, dotyczących wyższych niż oczekiwano kosztów uruchomienia systemu, opóźnieniem realizacji jego II etapu oraz ryzyka nałożenia na spółkę kar umownych przez zamawiający system Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nextbike proponuje wierzycielom układ polegający na umorzeniu 90 proc. należności głównej oraz 100 proc. odsetek, a także spłatę 10 proc. należności głównej NB Tricity wobec wierzycieli.
- Proponując naszym wierzycielom postępowanie restrukturyzacyjne o zatwierdzeniu układu chcemy ustabilizować sytuację spółki zależnej NB Tricity - podkreśla Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. - W sierpniu 2019 r. w raporcie okresowym Nextbike Polska za II kwartał 2019 r. wskazywaliśmy na stratę netto. Była ona efektem wyższych niż wstępnie szacowaliśmy kosztów uruchomienia projektu MEVO oraz nałożenia kar za opóźnienia.
Obecnie najbardziej zależy nam na kontynuacji projektu i oddaniu II etapu tak, aby pełna flota rowerów elektrycznych liczyła 4080 sztuk - dodaje Paweł Orłowski. - Przeprowadzenie postępowania umożliwi dokończenie II etapu i sprawne funkcjonowanie Mevo w kolejnych latach obowiązywania umowy - do grudnia 2025 r.
Pierwszy etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował 26 marca 2019 r.:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?