Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Biuro Gdańsk 2016 ma nowe logo. Czy ostatnie?

Oliwia Piotrowska
Oliwia Piotrowska
Po powszechnie krytykowanym, wybranym w konkursie logo Gdańsk Europejską Stolicą Kultury 2016, za które autorka otrzymała 20 tys., pojawiło się nowe. Nie wiadomo, czy ostatnie.

Autorem nowego logo jest Piotr Korona, zaś samą koncepcję spinacza opracowała Justyna Kosińska z warszawskiej agencji Temperówka.

- Projekt jest oparty na prostym pomyśle dwuznaczności litery G, pierwszej litery nazwy miasta, a jednocześnie kształcie spinacza, symbolu ujęcia w jedną całość wydarzeń i działań na terenie Metropolii - mówi Aleksandra Szymańska z biura Gdańsk 2016. - Przedsięwzięcie ESK jest właśnie taką klamrą, która ma łączyć wszelkie aktywności kulturalne Gdańska i Metropolii. Nowe logo to także zaproszenie dla wszystkich do współudziału w tworzeniu i byciu gospodarzem wielkiego święta, jakim jest Europejska Stolica Kultury - dodaje. - Mamy nadzieję, że znaczek ten szybko przyjmie się w klapach kurtek, marynarek, żakietówi i zagości tam jako symbol poparcia Gdańska i Metropolii w staraniach o zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Dlaczego powstało drugie logo?

Gdańsk 2016 ma, a właściwie miał już logo, wybrane w zorganizowanym przez miasto konkursie. W czerwcu ubiegłego roku roku gdańszczanka, Monika Krause otrzymała za wygraną 20 tys. zł, uzasadnienie wyboru do dziś znajdujemy na stronie internetowej Gdańska - "projekt logotypu autorstwa Moniki Krause charakteryzuje się wyrazistością, która z pewnością będzie pobudzała dyskusję i wyobraźnię, stanowi interesującą propozycję kolorystyczną i typograficzną."

Projekt Moniki Krause

Po zwycięstwie Moniki Krause nie zabrakło głosów krytycznych, głównie ze strony środowiska grafików i designerów. Na razie nie wiadomo, jak przyjmą nowy projekt, tymczasem biuro pracuje intensywnie nad całą strategią promocji.

- Poprzednie logo było opracowane, gdy nie istniała jeszcze koncepcja naszej pracy - powiedział MMce Romuald Pokojski z biura Gdańsk 2016. - Poprzednie logo towarzyszyło staraniom, teraz jednak będziemy pracować na nowej koncepcji graficznej.

Pokojski nie ukrywa, że jednym z powodów zmiany logo była fala krytyki na temat poprzedniego projektu, jednak sam jest ostrożny w ocenie.

- Poprzednie logo spełniło swoją rolę, można powiedzieć, że doprowadziło nas tutaj. Niewykluczone, że nie zrezygnujemy z niego całkowicie, zwłaszcza w kontekście historii starań - mówi. - Teraz sytuacja jest zupełnie inna. I prawdę mówiąc, jeśli uda nam się wygrać konkurs, niewykluczone że staniemy przed koniecznością stworzenia nowego logo - dodaje. - Spójne działania promocyjne wymagają spójnej identyfikacji graficznej. Oczywiście w pracy twórczej zawsze należy liczyć się z krytyką. Jednak nowe logo jest niejako odpowiedzią na poprzednio wyrażane głosy krytyki ze strony środowiska i mieszkańców - dodaje.

Logo pozostałych polskich miast walczących o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Czytaj też:

Każdy może oddać głos na Gdańsk w sondażu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Swój głos poparcia można oddać na stronie www.candidatecities.com. Na razie na Gdańsk zagłosowało 3 proc. osób, prowadzi Lublin.
od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto