"Trasa tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz to nowa linia, która docelowo ma połączyć górny i dolny taras Gdańska. Trasa częściowo przebiegać będzie nowym śladem (przez tereny obecnie niezagospodarowane), jak i w śladzie istniejących dróg, które zostaną przebudowane i dostosowane do wymogów projektowanej drogi i trasy tramwajowej" - czytamy w opisie inwestycji.
Projekt trasy będzie uwzględniać nie tylko linię tramwajową, ale także drogi i trasy rowerowe.
Projekt Nowej Politechnicznej powstanie na podstawie koncepcji przygotowanej przez spółkę Mosty Katowice. Firma miała również opracować dokumentację projektową, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia koncepcji umowa ze spółką została rozwiązana. W konsekwencji ponownie trzeba było wybrać nowe biuro projektowe. 2 kwietnia br. podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej z konsorcjum firm INGEO i Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. Koszt projektu wyniesie niecałe 5 mln złotych.
Na początku marca br. "Dziennik Bałtycki" poinformował o tym, że na podstawie decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych. Wtedy też DB przypomniał, że proponowaną przez Miasto Gdańsk trasę Nowej Politechnicznej z włączeniem tramwaju na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zaskarżyli mieszkańcy Gdańska - na odpowiedź czekali blisko 30 miesięcy, bowiem od grudnia 2019 roku.
- Mamy również na uwadze dostosowanie projektu do innych inwestycji infrastrukturalnych, które powstały od momentu odwołania się od decyzji środowiskowej - mówiła w marcu br. na łamach "Dziennika Bałtyckiego" Izabela Kozicka-Prus, p.o. kierownika referatu prasowego biura prezydent. - Należy zauważyć, że koncepcja powstawała w latach 2015-2017, niektóre zawarte w niej rozwiązania trzeba zaktualizować. Opóźnienie w uzyskaniu decyzji środowiskowej wpłynęło na przygotowanie całej inwestycji i opóźniło ten proces 3 lata.
Obecnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej, które wstępnie miało zakończyć się pod koniec 2022 roku, jednak nastąpiło znaczne opóźnienie.
- Koniec prac projektowych planowany jest latem 2023 - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Budowa trasy rozpocznie się po uzyskaniu niezbędnych uzgodnień dokumentacji, a także zapewnieniu środków w budżecie Gminy Miasta Gdańska.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?