Pomorska Kolej Metropolitalna w liczbach
Budowana długość linii – 19,5 km (18 km dwutorowej linii w kierunku Gdyni + 1,5 km łącznik w kierunku Kościerzyny)
Długość całkowita torów – 33 km (bez rozjazdów)
Liczba rozjazdów – 21
Liczba obiektów inżynierskich – 41,
w tym:
- wiadukty kolejowe – 17
- wiadukty drogowe – 5
- kładki dla pieszych – 4
- przepusty i przejścia pod torami – 15
Liczba przystanków – 8 (+ 3 dodatkowe na linii 201: Gdańsk-Osowa, Gdynia-Karwiny, Gdynia-Stadion)
Jakie prace związane z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostaną jeszcze wykonane w 2015 roku?
LUTY/MARZEC 2015 – zakończenie robót torowych
MARZEC/KWIECIEŃ 2015 – rozpoczęcie testów nowej linii kolejowej z wykorzystaniem zakupionego przez Samorząd Województwa Pomorskiego taboru Pesy, dedykowanego do obsługi linii PKM.
30 KWIETNIA 2015 – Zakończenie budowy PKM i uzyskanie świadectwa przejęcia od wykonawcy (poza odcinkiem włączeniowym toru nr 1 do linii E 65, gdzie – w związku z opóźnieniami w modernizacji stacji PKP Gdańsk-Wrzeszcz – prace potrwają do 31.10.2015 r.)
MAJ – SIERPIEŃ 2015 – procedury odbiorowe, uzyskanie certyfikatów i pozwoleń na użytkowanie linii PKM.
1 WRZEŚNIA 2015 – Oficjalne oddanie linii PKM do użytku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?