Chcesz więcej klientów z Internetu? Dlaczego powinieneś zainwestować w SEO?

Materiał informacyjny Lumo

W Polsce z internetu korzysta obecnie ponad 28 mln osób. Większość z nich nie tylko odwiedza serwisy społecznościowe i informacyjne, ale również zamawia produkty i usługi. Jak możesz dotrzeć do zainteresowanych Twoją ofertą przez internet? Skutecznym sposobem na zdobywanie klientów z sieci jest SEO. Sprawdź, na czym to polega i dlaczego warto zdecydować się na takie działania.

Słaba widoczność Twojej strony internetowej to nie przypadek

Załóżmy, że prowadzisz biuro rachunkowe w Gdańsku. Masz stronę WWW, na której opisana jest Twoja oferta. W witrynie znajduje się także formularz kontaktowy oraz mapka dojazdowa do Twojego biura. Kiedy jednak próbujesz odnaleźć stronę w Google, wysyłając zapytanie „biuro rachunkowe Gdańsk”, to nie pojawia się ona w TOP10 wyników. Zaczynasz się zastanawiać – dlaczego? Przecież prowadzisz taką działalność, dokładnie w tym mieście. Z jakiego powodu nie wyświetla się Twoja witryna? To oczywiście nie przypadek – Google oceniło, że nie spełnia ona wymagań algorytmu i dlatego na wysokich pozycjach znajdują się strony innych firm.

Nie możesz znaleźć swojej strony w Google? To znak, że potrzebujesz SEO

Jak możesz to zmienić? Inwestując w pozycjonowanie. SEO (Search Engine Optimization) polega na przeprowadzeniu działań optymalizacyjnych, które mają doprowadzić do tego, że witryna będzie dostosowana do wymogów Google i tym samym – zacznie się pojawiać na wysokich pozycjach na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Na czym polegają prace, dzięki którym strona może być lepiej widoczna w wynikach wyszukiwarki?

Nowoczesne pozycjonowanie stron to budowa rankingu Twojej witryny

Do osiągnięcia celu w postaci wysokich pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, potrzebujesz kompleksowej usługi SEO, która obejmuje wszystkie czynniki rankingowe, a tych jest około 200. Wśród nich są takie, które mają bardzo duży wpływ na widoczność strony, jak i takie, w przypadku których jest on mniejszy. Warto jednak dopracować pod SEO każdy element, gdyż takie działania mogą przynieść długookresowy sukces.

Dowiedz się więcej o procesie pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron

Budowanie widoczności Twojej witryny wymaga przede wszystkim przeprowadzenia audytu, wyciągnięcia wniosków odnośnie zmian, które należy przeprowadzić, a następnie wdrożenia modyfikacji. Optymalizacja strony powinna obejmować m.in. poprawę szybkości ładowania (o ile jest to potrzebne), wprowadzenie bezpiecznego połączenia (certyfikatu SSL), odpowiedniego wewnętrznego linkowania, edycję meta danych (tytułów i opisów), dostosowanie contentu pod kątem słów kluczowych, które najlepiej opisują Twój biznes, dodanie opisów do obrazków i zmianę nazwę plików. SEO to również link building, czyli zdobywanie odnośników ze stron, które mają dobrą reputację w Google, prowadzących do pozycjonowanej witryny, a także rozwijanie jej treści. To wszystko może pozytywnie wpływać na widoczność serwisu w Google – o ile będzie profesjonalnie przeprowadzone.

Pozycjonowanie stron to wsparcie dla sklepów internetowych i biznesów lokalnych

Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów w wynikach wyszukiwania Google wymaga czasu – efektu nie uzyskasz z dnia na dzień, gdyż widoczność rośnie stopniowo. Kiedy rozpoczniesz kampanię SEO, weź również pod uwagę korzystanie z reklamy płatnej w ramach Google Ads, gdyż dzięki temu możesz pozyskiwać ruch z wyszukiwarki od razu po rozpoczęciu działalności. Jednak nie wszyscy klikają reklamy – wielu internautów bierze pod uwagę wyłącznie wyniki naturalne, dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna była wśród nich dobrze widoczna. Istotne jest, aby kampanią zajmowała się profesjonalna agencja z dużym doświadczeniem, marka znana, którą jesteś w stanie zweryfikować. W SEO kluczowe znaczenie ma jakość. Twoja strona będzie zyskiwać widoczność wyłącznie dzięki działaniom, które są zgodne z aktualnymi wymaganiami algorytmu – w tej branży specjalista musi być nieustannie na czasie ze zmianami. W przeciwnym wypadku jego działania nie będą skuteczne. Dzięki SEO Twój sklep WWW czy działalność lokalna mogą przynosić lepsze wyniki, zaczniesz zdobywać klientów.

Cena pozycjonowania – ile powinna kosztować profesjonalna usługa SEO?

Wiesz już, na czym polega pozycjonowanie i jakie może Ci przynieść korzyści – być może zastanawiasz się teraz, czy na pewno stać Cię na takie działania? Przede wszystkim potraktuj SEO jako inwestycję, która będzie Ci się stopniowo zwracać, a nie jako koszt. Tylko na jaki wydatek musisz się przygotować?

Sprawdź ile kosztuje pozycjonowanie stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo

Nie da się z góry określić, ile zapłacisz za SEO, gdyż koszt takiej usługi uzależniony jest od wielu czynników i nie jest jednorazowy. Wpływ na cenę ma konkurencyjność Twojej branży, ilość zmian, których wymaga witryna czy też historia Twojej domeny. Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile wydasz na pozycjonowanie strony, to poproś o wycenę sprawdzoną agencję SEO. Pamiętaj – kampania będzie przynosić efekty stopniowo, ale z czasem jej rezultaty mogą przewyższyć Twoje oczekiwania i Google stanie się dla Ciebie kluczowym źródłem klientów.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Czego brakuje Twojej stronie internetowej, aby wyświetlała się wyżej w Google?

Pozycjonowanie pomoże Twojej firmie w rozwoju. Dlaczego inwestycja w SEO ma sens?

Pozycjonowanie - dlaczego większość firm inwestuje w SEO?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto