Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Codziennie zabijają trzy osoby! Użyj wyobraźni

Redakcja
- Prawo jazdy to nie licencja na zabijanie - przypomina policja i rozpoczyna kampanię na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Pierwszy jej etap rozpoczął się w kwietniu 2009 roku i był skierowany przede wszystkim do motocyklistów. Następny, startujący 4 sierpnia dotyczy młodych, niedoświadczonych kierowców. Kolejny etap akcji zostanie skierowany do pieszych.

Policja skorzystała z pomysłów internautów, których projekty zostały włączone do programu. Policjanci chcą edukować kierowców, uświadamiając im, że "prawo jazdy to nie licencja na zabijanie".

Częścią akcji są sugestywne bilboardy umieszczane przy drogach, a także materiały filmowe zamieszczane na stronie **

www.uzyjwyobrazni.pl

**. Niestandardowe, niekiedy kontrowersyjne rozwiązania, mają za zadanie sprowokować dyskusję o problemie. Istotnym elementem kampanii są plakaty rozwieszane w miejscach uczęszczanych przez młodych, takich jak puby, dyskoteki i szkoły jazdy.

Drugi etap akcji ma na celu walkę z brawurą i brakiem odpowiedzialności, które dominują wśród młodych kierowców (w wieku od 18 do 29 lat).

Jak podaje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w 2008 roku ludzie zaliczani do tej grupy spowodowali około 15 tysięcy wypadków. Poniosło w nich śmierć 1600 osób, a rannych zostało 21 tysięcy. Z najnowszych statystyk wynika, że na polskich drogach w wypadkach spowodowanych przez młodych kierowców giną codziennie trzy osoby, a kolejnych dziesięć zostaje rannych.

- Najczęściej do wypadków powodowanych przez młodych kierowców dochodzi latem - mówi Wojciech Wybraniec, policjant. - Nasze akcje będą sprzężone z programem "Użyj wyobraźni!". Główny nacisk położymy na walkę z nietrzeźwymi kierowcami. To właśnie młodzi ludzie, wracający samochodami z imprez, są sprawcami wielu tragedii na drogach - dodaje.

Co o samej akcji myślą zainteresowani?

- Kilka lat temu pracowałam w Szkocji. Już wtedy spotkałam się ze spotami uświadamiającymi konsekwencje prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu - mówi Julia Terlecka, studentka. - Takie wstrząsające reklamy społeczne wpływają skutecznie na wyobraźnię i bardzo dobrze, że w Polsce również się pojawiły. Może ktoś zastanowi się dwa razy, zanim wsiądzie za kierownicę po kilku piwach - komentuje.

Źródło: Użyj wyobraźni, zwolnij! - https://wroclaw.naszemiasto.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto