reklama

Dlaczego pociągi SKM mają opóźnienia? Nie tylko przez wypadki i awarie

szymZaktualizowano 
Wystarczy, że jeden skład będzie miał opóźnienie i od razu przekłada się to na kolejne pociągi - tłumaczą przedstawiciele SKM Przemek Świderski
Pasażerowie korzystający z Szybkiej Kolei Miejskiej narzekają na opóźnione składy. Dlaczego pociągi SKM nie zawsze punktualnie kursują? Kiedy pasażerowie SKM mogą ubiegać się o reklamacje? Jakie formalności muszą zostać spełnione? Zapytaliśmy o to przewoźnika.

Tomasz Złotoś, rzecznik SKM Trójmiasto informuje, że od stycznia do listopada 2017 roku uruchomili 97339 pociągów.

- Na stacji końcowej opóźnionych było 1914 pociągów na łączną sumę 30656minut. Opóźnienia liczone są od 5 minut wzwyż - wyjaśnia przedstawiciel SKM Trójmiasto.

Z informacji, które otrzymaliśmy od przewoźnika wynika, że średnia miesięczna opóźnień - od stycznia do listopada 2017 roku - wynosiła 16 minut.

- Najczęstszą przyczyną opóźnień są krzyżowania i przepuszczania pociągów innych przewoźników na infrastrukturze PKP PLK (głównie na liniach jednotorowych), awarie urządzeń sterowania ruchem kolejowym u zarządcy infrastruktury czyli PKP PLK/PKM, zdarzenia losowe typu interwencja pogotowia ratunkowego, awarie pojazdów (najczęściej w trakcji spalinowej), alarmy bombowe, incydenty z udziałem podróżnych itp. - wymienia Tomasz Złotoś. Podkreśla, że na tę wartość 16 minut, "znacząco wpływają takie zdarzenia jak wypadki czy zerwania trakcji."

- Gdy ktoś wpadnie pod pociąg, na miejsce przyjeżdżają policyjni technicy i prokurator. Ich czynności trwają czasem 3-4 godziny, a pociągi stoją. To bardzo zawyża statystykę opóźnień - mówi rzecznik SKM. I dodaje: - Także awarie psują statystyki - pociągu nie da się po prostu zepchnąć na pobocze. Szczególnie tam, gdzie jest jeden tor, przywracanie ruchu musi potrwać.

Czytaj też: Awaria wodociągowa w Gdyni opóźni remont skrzyżowania ulic Dworcowa/Podjazd/10 Lutego?

Kiedy pasażerowie SKM mogą ubiegać się o reklamacje w związku z opóźnieniami SKM? Jakie formalności muszą zostać spełnione?
- Regulamin przewozów nie określa w minutach, jak duże ma być opóźnienie by móc złożyć reklamację - mówi Tomasz Złotoś.

Wyjaśnia jednak, że reklamacje w formie pisemnej można składać osobiście lub listownie na adres:
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Spółka z o. o. ul. Morska 350 A, 81-002 Gdynia

Osobiście można je złożyć w Wydziale Obsługi Posprzedażowej, Dworzec Podmiejski Gdynia Główna, Plac Konstytucji 1
lub w dowolnej Kasie Biletowej PKP SKM
.

- Można też je składać w każdej kasie biletowej SKM. W kasach są odpowiednie druki - mówi Tomasz Złotoś.

Poranne opóźnienia SKM

Tymczasem Czytelnicy zgłaszający się do naszej redakcji wskazują, że problemy z punktualnością mają pociągi na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny, w godzinach porannych. Poprosiliśmy o komentarz i w tej sprawie.

- Najwięcej takich opóźnień jest z powodu remontów dworców i przystanków. W godzinach szczytu najwięcej generuje ich remont muru oporowego we Wrzeszczu. Tam jeden tor został wyłączony z ruchu i pociągi wjeżdżające na tę stację jeżdżą na zmianę. W szczycie każdy pociąg ma tam na wjazd, zatrzymanie, wyjście i wejście podróżnych oraz odjazd ok. 3 minut. Wystarczy, że jeden skład będzie miał opóźnienie i od razu przekłada się to na kolejne pociągi. Remonty prowadzimy też na przystankach Gdynia Chylonia i Rumia Janowo. Nie są tak uciążliwe dla ruchu pociągów, ale także tam czasem pociągi łapią opóźnienia bo, np. maszyna budowlana wysuwa się nad tory - podsumowuje Tomasz Złotoś.

Wideo

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bul

Bo PO tu rządzi i tak mamy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3