Jak pisze "Dziennik Bałtycki, jest spora szansa na to, że za składy władze województwa zapłacą wyraźnie mniej, niż zakładał początkowy plan. W związku z ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski przetargiem wpłynęły dwie oferty. Ma być on rozstrzygnięty jeszcze w tym tygodniu.
Zobacz: Wideo z Trójmiasta: Zobacz, jak w 2015 roku będzie wyglądała Pomorska Kolej Metropolitalna
"Lepiej dostosowana do wymagań dotyczących m.in. kosztów zużycia paliwa i utrzymania wagonów okazała się propozycja nowosądeckiej firmy Newag, która za pociągi zaproponowała 120,5 mln zł" - pisze portal www.dziennikbaltycki.pl.
Koszt zakupu 10 składów spalinowego taboru, które mają kursować po linii Pomorskiej Kolei Metreopolitalnej, szacowany był początkowo na prawie 147 mln zł (z czego 70,23 mln zł to dofinansowanie z UE).
Czytaj także: Kronika budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej [zdjęcia, wideo, wizualizacje]
Siedem trzyczłonowych i trzy dwuczłonowe pociągi za niespełna półtora roku będą jeździły po trasie kolejowej, jaka połączy Gdańsk i Gdynię z portem lotniczym w Rębiechowie i Kaszubami. Pociągi będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i co najmniej w 40 proc. niskopodłogowe. Linia PKM ma być gotowa w drugiej połowie 2015 roku.
Do Gdańska składy trafiać będą stopniowo. Klimatyzowane pojazdy dwuczłonowe będą mieć miejsce dla co najmniej 250 pasażerów (czyli co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowe - 350 miejsc (przynajmniej 150 siedzących). Wagony i toalety wyposażone będą komunikatory umożliwiające połączenie się z kabiną motorniczego, który cały czas będzie w kontakcie z Lokalnym Centrum Sterowania. W pociągach nie zabraknie ekranów informacyjnych w technologii LED.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?