- W pierwszym etapie weryfikowaliśmy chętnych pod kątem ich możliwości finansowych, ale i doświadczenia w realizacji tak wielkich i skomplikowanych technicznie kontraktów, w drugim o wszystkim zadecyduje cena - wygra ten kto zaproponuje najniższą - mówi Tomasz Konopacki Główny Specjalista ds. Kontaktów Społecznych spółki.
Drugi etap mógł rozpocząć się po tym, jak we wtorek 18 grudnia Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła dwa odwołania, jakie wpłynęły po listopadowym zakończeniu pierwszego etapu na wykonawcę budowy PKM.
- KIO podtrzymała wcześniejsze decyzje spółki o uznaniu jednego z odwołań i odrzuceniu drugiego. Ostatecznie więc z 19 wniosków o dopuszczenie do przetargu, jakie wpłynęły we wrześniu br. do PKM S.A., trzy zostały odrzucone, jako niespełniające wymogów formalnych - tłumaczy Konopacki.
Budowa może ruszać po tym jak we wtorek wojewoda wydał zgodę na budowę.
Czytaj także: Są pozwolenia na budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kiedy rozpoczną się prace?
Spółka PKM roześle teraz do wyłonionych 16 firm i konsorcjów (m.in. z Polski, Włoch, Niemiec czy Hiszpanii) zaproszenia do składania konkretnych ofert finansowych. Będą miały na to czas do 14 lutego.
Całkowity koszt budowy 20-kilometrowej trasy kolejki PKM to ok. 760 mln zł, z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z pieniędzy Unii Europejskiej. Pierwsi pasażerowie pojadą PKM-ką w połowie 2015 roku.
Zobacz także: Projekt PKM już na finiszu. Eksperci nanoszą ostatnie poprawki. Zobacz jak będą wyglądać stacje PKM
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?