Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwie najbardziej nowoczesne dzielnice oddzielone?

Dawid Majer
Dawid Majer
Na gdańskich terenach postoczniowych powstać ma w ciągu najbliższych lat Młode Miasto. Dynamicznie rozwijający się Wrzeszcz może nie mieć z nim bezpośredniego połączenia tramwajowego.

Dawny Langfuhr obrasta w siłę. Zmienia swój charakter na dużo bardziej nowoczesny, jest rewitalizowany zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Gdańskie „bank city”, w którym obok Manhattanu oraz Galerii Bałtyckiej stanąć mają również Manhattan Towers, staje się bardzo ciekawym obszarem dla aktywności społecznych i kulturalnych. Przykładem Kultura Miejska, instytucja która swoją siedzibę ma w budynku dawnej Dyrekcji Starego Browaru na terenie Dolnego Wrzeszcza. Nieruchomości znajdujące się przy ulicy Grunwaldzkiej osiągają ceny zbliżone do tych na gdańskim Śródmieściu.

Młode Miasto jest na razie projektem, ale silnie ugruntowanym w planach zagospodarowania przestrzeni miejskiej. W tej inwestycji przewidywane jest stworzenie nowoczesnej dzielnicy z dostępem do wód Martwej Wisły. Będzie to rewolucja urbanizacyjna, bowiem takiego właśnie dostępu gdańszczanom brakowało. Przedstawiciele dewelopera, którym jest duńska firma TK Development, zapewniają, że już w 2009 roku gotowe tam będą największe w Trójmieście centrum handlowe oraz dwa wieżowce: jeden mieszkalny, drugi zas biurowy. W przyszłości powstać ma tam megapleks oraz spory zespół biurowców. Wszystko urozmaicone zielenią. Szerzej o tych inwestycjach dowiedzieć się można na stronie interenetowej Młodego Miasta.

Niestety brak bezpośredniego połączenia tramwajowego między tymi dwoma obszarami. Główną arterią przyszłej dzielnicy ma być ulica Nowa Wałowa, która biec będzie od węzła ulic Zwycięstwa, 3 Maja i Błędnika przez tereny postoczniowe w stronę Motławy. Linia tramwajowa jaka tam ma funkcjonować zatrzymywać się będzie na wysokości ulicy Jana z Kolna. Wszystko przez sąsiednie linie kolejowe, przez które wiadukt nie pobiegnie. Jest projekt połączenia przystanków przy Operze Bałtyckiej z ulicą Kliniczną, jednak jego realizacja przewidziana jest za kilkanaście lat. Miałby on biec równolegle z peronem SKM Politechnika.

Jedynym obecnie możliwym połączeniem tramwajowym miedzy Młodym Miastem a Wrzeszczem biegłoby przez splot ulic Klinicznej oraz Hallera. Niestety obszar ten potrzebuje renowacji. Remonty mają być przeprowadzane w kwietniu bieżącego roku. Jak wszyscy wiedzą nie ma jednak takiej linii tramwajowej, która łączy przystanek pod Pomnikiem Poległych Stoczniowców z Górnym Wrzeszczem, czyli ulicą Grunwaldzką i jej okolicami.

W przyszłości jednak będzie to konieczne, kiedy to dwie dzielnice wieść będą prym w tworzeniu nowoczesnego wizerunku Gdańska. Wrzeszcz swój status wzmacnia. Młode Miasto będzie współczesną dzielnicą reprezentacyjną, nie tylko przez bliskie sąsiedztwo ze Śródmieściem. W sposób naturalny nasuwa się pomysł utworzenia nowej linii tramwajowej, która łączyłaby obie te dzielnice.

To czy jest to możliwe dowiemy się już jutro. Do środy rzecznik prasowy UM zbierze dla MMki informacje na ten temat. Póki co liczymy na Wasze komentarze.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto