Raport: ESK 2006 w Trójmieście |
- Sierpniowa akcja miała przełamać wizerunek typowej kampanii promocyjnej - mówi Sławomir Czarnecki, rzecznik gdańskiego biura ESK 2016. - Zamiast narzucać formę projektowi, poprosiliśmy kilkunastu trójmiejskich artystów o twórczą interpretację naszego hasła, czyli "Wolność kultury, kultura wolności".
Powstały projekty dziesięciu afiszy billboardowych (autorstwa m.in. Rafała Roskowińskiego, Ani i Adama Witkowskich, czy Iwony Zając), które zawisły na ulicach Trójmiasta i trzy krótkie animacje Macieja Szupicy oraz Macieja Chodzińskiego i Macieja Salamona z Grupy Krecha. Jak zapowiadają w biurze ESK, po zakończeniu sierpniowej kampanii, projekty będą miały dalsze życie.
- Chcemy, aby były pierwszym krokiem w prezentowaniu naszego hasła - mówi Czarnecki. - Animacje będą wyświetlane jako spoty reklamowe np. przed trójmiejskimi festiwalami, nie wykluczamy też wystaw afiszy.
Natomiast już wczesną jesienią ruszy kolejny etap kampanii promocyjnej biura. - Będą to działania w innej formie niż biilboardy i gadżety - zdradza Czarnecki. - Postawimy na interakcję z odbiorcami i działanie w przestrzeni publicznej.
Choć oficjalnie konkurs o tytuł ESK 2016 ogłoszony zostanie dopiero w ostatnim kwartale tego roku, biuro intensywnie pracuje nad aplikacją swojej kandydatury.
- Mamy koncepcję programową, mamy hasło-motto, które jeszcze nie jest wymagane na pierwszym etapie. Teraz pracujemy nad samą aplikacją oraz programem wydarzeń, który możemy jako metropolią zaproponować Europie - dodaje Czarnecki.
Aby otrzymać tytuł ESK 2016, Gdańsk musi pokonać Toruń, Łódź, Warszawę, Poznań, Szczecin, Lublin i Wrocław. W tym celu do daty wyłonienia zwycięzcy, czyli 2011 roku, miasto planuje wydać 12 mln zł na kampanię reklamową.
Ekstraklasa | Wakacje w Trójmieście | Baltic Arena | Photo Day | Kino | Żużel |
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?