Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Euro 2012: Pozytywny przekaz o Gdańsku trafił do kilkuset milionów ludzi

Aneta Niezgoda
Aneta Niezgoda
W czerwcu Gdańsk był opisywany w internecie dziesięciokrotnie ...
W czerwcu Gdańsk był opisywany w internecie dziesięciokrotnie ... Maciej Czarniak
W czerwcu Gdańsk był opisywany w internecie dziesięciokrotnie częściej, niż przed rokiem. 96 proc. wzmianek o mieście miało charakter pozytywny.

Gdańscy urzędnicy przy wsparciu Brand24.pl monitorowali publikacje na temat Gdańska w Internecie. Przez cały czerwiec nadzorowali nie tylko najnowsze publikacje w prasie, ale przede wszystkim także media społecznościowe. Celem badania było nie tylko poznanie opinii na temat Gdańska, ale przede wszystkim szybkie reagowanie na problemy, na które natrafiają goście.

Monitoring portali pomógł reagować na problemy kibiców

Sztab przygotował się na różne sytuacje - atak na Strefę Kibica, pełne zapełnienie szpitali, zakorkowanie centrum miasta. Spełnił się jeden czarny scenariusz. Po meczu Włochy - Hiszpania... na godzinę zabrakło piwa na ul. Długiej.

- Przez 24 godziny na dobę sprawdzaliśmy nie tylko same artykuły, ale także komentarze pod nimi, wpisy na portalach społecznościowych, przeglądaliśmy zapisy kamer - wyjaśnia Emilia Salach Pezowicz, rzeczniczka miejsko-wojewódzkiego Sztabu Operacyjnego w Gdańsku. - Na szczęście problemy, na jakie trafiali kibice były niewielkie.

Jak dodaje rzeczniczka, nikt przed Euro nie przewidział, że ul. Długa stanie się drugą Strefą Kibica, że aż tylu kibiców właśnie tu będzie chciało świętować po meczu.

- Dzięki monitoringowi zdecydowaliśmy się zwiększyć liczbę przenośnych toalet na ul. Długiej. Po sygnałach mieszkańców w nocy zabezpieczono także Fontannę Neptuna. Większość sygnałów dotyczyła drobnych problemów komunikacyjnych, na które szybko staraliśmy się reagować. Czasami wystarczyło poinformować wolontariuszy, by przenieśli się 50 metrów dalej  - wyjaśnia Emilia Salach Pezowicz.

95 proc. pozytywnych ocen

Monitoring informacji o Gdańsku prowadzony jest przez cały rok. Jak dowiadujemy się z bloga Projekt PR, który opublikował raport, średnio w miesiącu publikowanych jest od 3 do 7 tys. informacji dotyczących Gdańska. Są one oceniane  pod względem trafności, jak również określany jest ich "sentyment", czyli emocjonalne zabarwienie.

W porównaniu z badań  z czerwca 2011 roku, liczba informacji dotyczących Gdańska wzrosła dziesięciokrotnie.  - Wzmianek na temat EURO w Gdańsku ukazywało się od kilkuset do ponad 3 tysięcy każdego dnia, czyli tyle ile zwykle  ukazuje się w ciągu 2 do 4 tygodni (zależnie od okresu).  Rekordowym dniem okazał się 14 czerwca, kiedy na gdańskiej Arenie zmierzyły się drużyny Hiszpanii i Irlandii - czytamy w raporcie.

Według szacunków, informacje o Gdańsku dotarły do kilkuset milionów osób w różnym wieku.

O Gdańsku wspominała m.in. Shakira

W badaniu nie były brane pod uwagę informacje dla zamkniętego grona odbiorców, jedynie te publiczne. 96 proc. informacji o Gdańsku miało charakter pozytywny lub neutralny.

- Spośród tych kilkunastu tysięcy informacji wychwyciliśmy kilkanaście negatywnych, których autorami byli głównie niezadowoleni z hałasu mieszkańcy. Zdecydowana większość to pozytywne komentarze o atmosferze panującej w mieście - tłumaczy Tomasz Nadolny, współwłaściciel Agencji Projekt PR, który monitorował opinie internautów podczas Euro 2012.

Podczas mistrzostw opublikowano kilkadziesiąt tysięcy zdjęć, ponad dwa tysiące filmików i setki relacji z przebiegu Euro 2012 w Gdańsku. Wiadomości publikowane były w ponad 30 językach. O Gdańsku wspominali m.in. piosenkarka Shakira, która ma ponad 50 mln fanów na Facebooku, czy  niemiecki piłkarz Mesut Ozil (ponad 5 mln fanów na FB). W prasie hitem okazało się także zdjęcie kapitana drużyny hiszpańskiej Ikera Casillasa, który pozował na plaży z Sarą Carbonero.

- To właśnie dzięki takim wpisom, które w żaden sposób nie były przez nas sugerowane, Gdańsk pokazał się jako piękne, przyjazne miasto. Taka promocja jest nie do przecenienia - przyznaje Emilia Salach-Pezowicz.

Heineken Open'er Festival 2012: Wszystko o festiwalu!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto