Euro 2012 w Gdańsku: Podsumowanie mistrzostw. Sprawdź jakie padły rekordy związane z turniejem
Komunikacja w Gdańsku Mimo zamkniętych czasowo w Gdańsku 25 kilometrów dróg oraz ograniczeń w poruszaniu się po dwóch dzielnicach, miasto funkcjonowało normalnie, nie dało się odczuć większych, niż zazwyczaj korków bądź utrudnień w ruchu. Korki w Gdańsku: RAPORT Korkowo.pl. Mimo Euro 2012 w Gdańsku jeździ się najszybciej w Polsce Trasy przejścia pieszych oraz przejazdu pojazdów wygrodzone zostały 650 mb płotków (łącznie 730 sztuk), oraz 942 znakami tymczasowej organizacji ruchu. W mieście zawieszono 10 km bannerów informacyjnych EURO oraz ok. 2000 tysięcy tzw. turniejowych flag (narodowych krajów biorących udział w Turnieju). Wyznaczono dwa parkingi Park&Ride (przy CH Auchan oraz wzdłuż al. Armii Krajowej). Stamtąd do Centrum Gdańska oraz z powrotem kursowały bezpłatne autobusy. Podczas UEFA Euro 2012 tramwaje i autobusy kontraktowane przez Zarząd Transportu Miejskiego pokonały odległość odpowiadającą podwójnej długości równika! Średnio, na jeden mecz na Arena Gdańsk tramwajami dojeżdżało 17 000 pasażerów (oznacza to, ze łącznie z kursami powrotnymi ze stadionu – na trasie Stadion-Centrum przewieziono 34 000 pasażerów). Natomiast, łącznie z obsługą strefy kibica w dzień meczowy z tramwajów skorzystało w Gdańsku ponad 100 000 dodatkowych pasażerów (w tej liczbie wliczone dojazdy na stadion). Dodatkowo, komunikacją autobusową przewieziono 50 000 osób, daje to łącznie aż 150 000 dodatkowych pasażerów! Podczas meczów uruchamiano dodatkowo (średnio) 81 autobusów i 52 tramwaje, oznacza to, że w Gdańsku w najgorętszych godzinach kursowało łącznie 304 autobusów i 154 tramwaje