Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce

Mateusz Tkarski
Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. NA zdjęciach. nowa koncepcja sklepów marki Reserved, należącej do LPP.
Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. NA zdjęciach. nowa koncepcja sklepów marki Reserved, należącej do LPP. mat.prasowe
Gdańska LPP, największa firma odzieżowa w kraju ma za sobą doskonały II kwartał. Sprzedaż przekroczyła 2 mld zł. Firma jest także coraz bliżej historycznego wydarzenia. Powierzchnia zagranicznych salonów będzie niedługo większa niż krajowych. Sprzedaż zagraniczna również pobije krajową.

Drugi kwartał LPP kończy wynikiem ponad 2 mld zł przychodu - dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze sześć miesięcy tego roku przekroczyła 3,6 mld zł.

- Pierwsze półrocze 2018 było dla naszych marek zdecydowanie korzystne. Cieszy nas kolejne dobre przyjęcie kolekcji Reserved, a także coraz większe uznanie dla Sinsay. Dynamiczne wzrosty sprzedaży naszej najmłodszej marki w drugim kwartale potwierdzają, że nadzieje wobec niej są w pełni uzasadnione. Trafione kolekcje naszych brandów oraz nowa polityka zatowarowania, która pozwala na większą elastyczność dostaw, przekładają się na znaczący wzrost marży brutto - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Firma mocno inwestuje na zagranicznych rynkach. Niedawno otworzyła salon w Tel Awiwie. Niedługo klientów przyjmą salony w Słowenii i Kazachstanie, a także wcześniej zapowiadany 20. salon Reserved w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem. W przyszłym roku sieć powiększy się o Finlandię oraz Bośnię i Hercegowinę.

W drugim kwartale 2018 roku koncern zainwestował łącznie 138 milionów złotych, z czego 60 proc. to inwestycje w salony sprzedaży.

Zobacz: Cindy Crawford dla Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę do promocji nowej kolekcji [zdjęcia, wideo]

- Udział powierzchni sprzedażowej za granicą w drugim półroczu 2018 przekroczy ponad połowę z obecnego miliona metrów kwadratowych. Dla nas w LPP to historyczna chwila - będziemy mieć więcej powierzchni sklepowej za granicą niż w Polsce - zaznaczył Lutkiewicz.

Obok sprzedaży stacjonarnej spółka dynamicznie rozwija kanał internetowy. W 2020 roku przez internet ma być generowanych 20 proc. obrotów. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje - w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez internet w każdym kraju członkowskim UE.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto