Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

GARP: Gdańsk chce lepszej współpracy z inwestorami

Łukasz Depiński
Łukasz Depiński
Nowe miejsca pracy i większa atrakcyjność miasta - to niektóre z celów, które stawia przed sobą powołana w piątek (12 grudnia) Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego.

Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (GARG) ma być spółką zatrudniającą ekspertów. Będzie działała podobnie jak Centrum Obsługi Biznesu, ale jej możliwości mają być większe. Władze agencji zostaną powołane na początku przyszłego roku.

Cele bliższe...

GARG ma dwa cele krótkofalowe. Jest to zagospodarowanie Parku Przemysłowo-Technologicznego "Maszynowa" oraz Pomorskiego Centrum Logistycznego. Na to przedsięwzięcie wygospodarowano z budżetu miasta kwotę 1,5 mln zł.

Park "Maszynowa" mieści się w bezpośrednim sąsiedztwie gdańskiego lotniska. Inwestorzy, którzy zdecydują się ulokować na tym terenie (51 ha) swoja działalność, mogą liczyć na zwolnienie z podatków lokalnych nawet do 12 lat, ponieważ jest on objęty Specjalną Strefą Ekonomiczną. Z kolei Pomorskie Centrum Logistyczne będzie mieściło się na zapleczu Portu Północnego w Gdańsku i zgodnie ze swoja nazwą ma za zadanie pozyskiwać nowych inwestorów z branży logistyki.

... i cele dalsze

Przyczyną powołania gdańskiej agencji w dalszej perspektywie jest chęć usprawnienia współpracy z inwestorami oraz uczynienia z Metropolii Gdańskiej bardziej przyjaznego dla nich miejsca. Instytucja ta zajmie się zarządzaniem i realizacją większych projektów inwestycyjnych - takich, które będą miały wpływ na rozwój gospodarczy całego regionu oraz na zmianę struktury zatrudnienia, a w szczególności na wzrost liczby osób pracujących w sferze wysokich technologii, elektroniki, produkcji oraz logistyki. Ma to pomóc m.in. w tworzeniu nowych miejsc pracy, zwiększeniu atrakcyjności miasta dla przyjezdnych oraz złagodzeniu skutków nadchodzącego kryzysu gospodarczego.

Wzór z Wrocławia

Gdańska agencja jest wzorowana na podobnej instytucji, która działa od 2005 roku we Wrocławiu i przyczyniła się do promocji tego miasta oraz ściągnięcia do niego wielu inwestorów, w tym renomowanych marek z zagranicy. Zatrudnia przy tym 11 osób. Władze Gdańska chcą osiągnąć podobny efekt.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto