Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Co z tunelami i bezkolizyjnymi przejazdami oraz przejściami dla pieszych na gdańskiej Oruni i św. Wojciechu?

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Czy mieszkańcy Gdańska doczekają się budowy bezkolizyjnych przejść oraz przejazdów?
Czy mieszkańcy Gdańska doczekają się budowy bezkolizyjnych przejść oraz przejazdów? Jakub Steinborn
Co z tunelami na gdańskiej Oruni i św. Wojciechu? Takie pytania zadają sobie mieszkańcy Gdańska, którzy już od wielu lat czekają na ułatwienie im przejścia oraz przejazdu przez przejazdy kolejowe zlokalizowane w ciągu ul. Sandomierskiej, ul. Dworcowej i ul. Smętnej oraz ul. Niegowskiej. Jak informuje Urząd Miejski w Gdańsku umowa z firmą, która wykonać miała wykonać prace projektowe, została rozwiązana bezkosztowo, zaś inwestycja została wstrzymana do czasu wyboru wariantu trasowania linii kolejowej PKM.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2021 roku Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A miało wykonać dokumentację projektową dotyczącą budowy trzech przejść dla pieszych przez magistralę kolejową. Nowe tunele i przejazdy miały zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów.

Pierwszy tunel, dla pieszych, powstać miał w ciągu ul. Sandomierskiej, drugi w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej, trzeci zaś w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto opracowana miała zostać koncepcja budowy bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami: Dworcowa, Smętna oraz Niegowska. Na wykonanie projektu Urząd Miejski w Gdańsku wydać miał niespełna 950 tysięcy złotych, co było najniższą ofertą w konkursie.

Do wykonania projektu jednak nie doszło, zaś sama inwestycja stanęła w martwym punkcie.

- Umowa z BPBK dotycząca budowy 3 tuneli dla pieszych została rozwiązana bezkosztowo - informuje "Dziennik Bałtycki" Izabela Kozicka-Prus z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Na tę chwilę z uwagi na liczne kolizje występujące m.in. z planowaną budową Pomorskiej Kolei Metropolitarnej na Orunię i rozbudową LK nr 9 przez PKP PLK, Wydział Projektów Inwestycyjnych wstrzymał ponowne ogłoszenie przetargu. Zadanie zostanie wznowione po dokonaniu wyboru wariantu trasowania linii kolejowej PKM.

Czy mieszkańcy Oruni, ale i całego Gdańska doczekają się nowych rozwiązań infrastrukturalnych w obrębie przejazdów kolejowych?

Miasto Gdańsk nie zamierza rezygnować z inwestycji, to jednak najpierw zakończyć muszą się prace remontowe oraz przebudowa LK nr 9, a następnie - jak można wywnioskować z ostatnich deklaracji miejskich urzędników - poprowadzona ma zostać nowa trasa linii kolejowej Pomorskiej Kolei Metropolitarnej, o której obecność m.in. na Oruni od lat również upominają się radni oraz mieszkańcy.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Gdańsk: Co z tunelami i bezkolizyjnymi przejazdami oraz przejściami dla pieszych na gdańskiej Oruni i św. Wojciechu? - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto