- W czerwcu otrzymaliśmy od SKM pisma, że w związku z modernizacją przystanku Żabianka-AWFiS wypowiadają nam umowę najmu - opowiada pani Magda, która pracowała w jednym z pawilonów. - Zgodnie z umową obowiązywał nas okres 3-miesięcznego wypowiedzenia, więc ostatecznie mieliśmy się wynieść do 30 września - dodaje.
Kończy się remont peronu SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana (ZDJĘCIA)
Kilka tygodni przed ostatecznym terminem wyprowadzki spółka SKM pozwoliła jednak handlarzom zostać na Żabiance dłużej.
- Dowiedziałam się, że mogę handlować w moim pawilonie do końca października. W sytuacji, gdy zrobiłam już wyprzedaż ubrań i nie miałam towaru, to było bez sensu. Co innego w przypadku tych, którzy handlują artykułami spożywczymi i zamawiają je z dnia na dzień - dodaje pani Magda. - Teraz, gdy idę tunelem, widzę, że handel nadal jest możliwy. Zostałam oszukana, nie mam pracy, a mój boks został wydzierżawiony innej osobie - zaznacza pani Magda.
Pozostali sprzedawcy też nie wiedzą, jakie będą ich dalsze losy. - Na razie działamy, mamy umowę ważną do końca grudnia, ale nie wiemy, co dalej z nami będzie ani czy po remoncie będziemy mogli tu powrócić - mówi pracownica cukierni Płończak.
Niektórzy sprzedawcy, którzy jeszcze prowadzą działalność pod peronem, twierdzą nawet, że słyszeli, iż interes będą mogli prowadzić do marca albo i dłużej. Wszyscy podkreślają jednak, że prędzej czy później pozostaną bez pracy, stracą także kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, które wydali na zakup boksów.
- Tych pieniędzy nikt nam nie zwróci, a były lata, w których ludzie płacili nawet po 30 tys. złotych za pawilon - opowiada właścicielka jednego z boksów.
SKM tłumaczy, że problemy handlarzy wynikają z faktu opóźnień w przygotowaniach do modernizacji peronu.
Gdańsk-Oliwa. Zobacz jak wygląda remont torów Gdynia-Warszawa i peronu dalekobieżnego
- Umowy z kupcami handlującymi w przejściu podziemnym rozwiązano z dniem 30 września tego roku, jednak na skutek wydłużenia procesu inwestycyjnego podpisano nowe umowy z zainteresowanymi podmiotami obowiązujące do końca grudnia - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Pierwotny termin wykonania dokumentacji projektowej planowany na czerwiec okazał się niemożliwy do zrealizowania ze względu na przedłużające się procedury związane między innymi z uzyskaniem decyzji o lokalizacji inwestycji oraz odpowiednich warunków technicznych. Proces projektowy trwał więc około dwóch i pół miesiąca dłużej, niż planowaliśmy - dodaje.
Kupcy chcieliby także wiedzieć, czy po remoncie będą mogli powrócić do tunelu, ale na to pytanie odpowiedzi na razie nie usłyszą. Najprawdopodobniej, zgodnie z projektem, z podziemnego przejścia zniknie cały rząd pawilonów od strony Gdańska Oliwy, a pozostanie tylko ten od strony stacji Sopot Wyścigi.
Dopiero po Euro
Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM
- Obecnie przystępujemy do przygotowania przetargu nieograniczonego na wykonanie prac budowlanych. Gdy zostanie on przeprowadzony, wyłonimy wykonawcę prac. Planujemy, aby wykonawca przejął plac budowy i rozpoczął przygotowania do inwestycji przed mistrzostwami Euro 2012, ale właściwe prace budowlane wykonywał już po zakończeniu Euro
2012, tak aby nie powodować dodatkowych trudności komunikacyjnych podczas imprezy. Nie wiemy, czy możliwe będzie ponowne wydłużenie umów od stycznia, bo będzie to zależało od potrzeb wykonawcy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?