- Propozycję współpracy na stanowisku pełnomocnika ds. Śródmieścia otrzymało ostatecznie dwóch panów: Tomasz Wróblewski i Jakub Żelazny. Ich głównym zadaniem będzie koordynowanie pracy wielu służb miejskich, imprez, praca u podstaw na niewielkim, ale niezmiernie ważnym obszarze Głównego Miasta. Swoją pracę rozpoczną 1 lutego, a do tego czasu szczegółowo zostanie z nimi określony zakres zadań i plan pracy na najbliższe pół roku- informuje Paweł Adamowicz.
Wróblewski to były restaurator i dziennikarz. Obecnie dyrektor biura prasowego wojewody pomorskiego. Żelazny jest architektem i inżynierem.
Konkurs na menadżera Śródmieścia Adamowicz ogłosił we wrześniu podkreślając, że poszukiwany jest "człowiek orkiestra", którego cechuje wielka miłość do Gdańska, ale i umiejętność osiągania kompromisów i moderowania publicznej debaty.
Czytaj też: Gdańsk ogłosił konkurs na menadżera Śródmieścia
Nazwisko wybrańca mieliśmy poznać do końca października, ale formalności się przeciągały m.in. ze względu na czas wyborów samorządowych. W poniedziałek prezydent spotkał się z dwoma zgłoszonymi do konkursu kandydatami i podjął decyzję, że... zatrudni ich obu.
- Obaj panowie mają bardzo różne doświadczenie i predyspozycje, dlatego będą się dobrze wzajemnie uzupełniać. Śródmieście to bardzo ważna część naszego miasta, która ma wiele potrzeb i problemów, stąd dwie dodatkowe pary rąk do pracy bardzo się przydadzą i przełożą na sprawne zarządzanie tym obszarem miasta, w tym skuteczne budowanie partnerstwa z lokalnym biznesem, mieszkańcami i organizacjami. Tym bardziej, że przygotowujemy się obecnie do ogromnej inwestycji, jaką jest rewaloryzacja Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża - tłumaczy tę decyzję Adamowicz.
Jak podwojenie etatu na to samo stanowisko ma się do budżetu Urzędu Miejskiego? Zdaniem Antoniego Pawlaka, rzecznika prezydenta- dobrze.
- Od początku nie wykluczaliśmy, że może być menadżerów więcej niż jeden. Akurat padło na tych dwóch, bowiem prezydent stwierdził, że panowie się mogą świetnie uzupełniać- podkreśla Pawlak.
Konkurs na menadżera Śródmieścia już w momencie jego ogłoszenia wzbudzał kontrowersje. Ze strony opozycji pojawiały się bowiem głosy, że to niepotrzebne mnożenie urzędniczych bytów.
- To, co wpisano w obowiązki menadżera, należy przecież do kompetencji wiceprezydenta ds.
polityki przestrzennej Wiesława Bielawskiego - wskazywał radny PiS Grzegorz Strzelczyk. - Mam wrażenie, że mamy w tym wypadku do czynienia z przerostem formy nad treścią.
Krytycznie na ten temat wypowiadali się także członkowie bezpartyjnego Gdańska Obywatelskiego.
- Samo tworzenie stanowiska koordynatora do spraw koordynacji jest idiotyzmem i świadectwem tego, że coś słabo działa. Jeśli coś potrzebuje menedżera, to są to specjalne, duże projekty.Samo Śródmieście może być zagospodarowane przez normalne działania służb miejskich - uważa Piotr Dwojacki z GO.
Czytaj więcej : Śródmieście nie potrzebuje menadżera!
Jakub Żelazny (rocznik 1978)
Z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe „ Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast” na Politechnice Gdańskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu architektonicznym i budowlanym, głównie przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. W latach 2007 – 2013 pracował w: Zakładzie Usług Technicznych w Gdańsku; Pracowni Projektowej Iluzja w Gdańsku oraz Studiu Projektowym OIKOS w Gdańsku. Od 2013 do 2014 roku zajmował stanowisko Zastępcy Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Rozstaje” w Gdańsku, gdzie zarządzał m.in. działem technicznym, administracją zasobów Spółdzielni oraz przygotowaniem inwestycji i remontów.
Tomasz Wróblewski (rocznik 1968)
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magister Kształtowania i Ochrony Środowiska. W latach 1992-2003 dyrektor Agora SA, Oddział Gdańsk (m.in. wydawca Gazety Wyborczej). W latach 1992-2005 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Trójmiasto, a w 2012 roku zastępcy redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego. Od 2006 do 2012 roku - właściciel jednego z gdańskich klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2013 Dyrektor Biura Prasowego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?