- Gdańsk ma ogromną świadomość mediów społecznościowych, wie, jak w nich funkcjonować i jak angażować użytkowników – uważa Natalia Hatalska, ekspertka w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej. Ta opinia była impulsem do stworzenia całościowej identyfikacji graficznej Miasta Gdańska w mediach społecznościowych.
- Analiza dotychczasowych działań wykazała, że internauci chętnie posługują się hasztagiem #gdansk i #ilovegdn, stąd są one słowami kluczowymi rebrandingu - tłumaczy Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta miasta ds. promocji. - Materiały przygotowane przez Studio A Propos w kolorystyce czerwieni nawiązują do loga "Gdańsk - miasto wolności".
- Intencja była prosta: doprowadzić znaki graficzne i kompozycje komunikatów do wspólnego mianownika wizualnego, tak aby użytkownik intuicyjnie odczytywał komunikaty kierowane do niego przez kanały komunikacyjne Gdańska. Bardzo ciekawi jesteśmy odbioru tego typu identyfikacji wizualnej, dlatego poddajemy ją ocenie najbardziej wymagającym odbiorcom - mieszkańcom Gdańska oraz jego sympatykom - mówi Łukasz Ogonowski z pracowni multimedialnej Á Propos.
Zmiana ujrzy światło dzienne 31 sierpnia.
Tego dnia na Targu Węglowym w godz. 10-17, w plenerowej redakcji Miasta Gdańska będzie można spotkać się z administratorami miejskich kanałów w mediach społecznościowych.
Będziemy świętować Światowy Dzień Blogera, za meldunek na FSQ i FB rozdamy przypinki, fotograf zrobi zainteresowanym zdjęcia z "lajkiem", zaprosimy chętnych do wypowiedzi na temat Gdańska w realizowanym specjalnie z tej okazji reportażu filmowym.
Miasto Gdańsk jest obecne w następujących mediach społecznościowych:
Jak strategię miasta oceniają specjaliści?
- Każdego, kto chce zobaczyć jak miasta powinny robić internety, ba, jak REGIONY powinny robić internety, zapraszam do wyszukania hasła ‚Miasto Gdańsk’ w ich ulubionej społecznościówce - Kamil Dziadkiewicz.
- Podziwiam jednak Gdańsk za coś jeszcze. Działania promocyjne opanowali oni bowiem do perfekcji, o czym mogliśmy przekonać się niejednokrotnie podczas naprawdę wielu okazji. Połączenie działań miejskich urzędników z inicjatywami samych mieszkańców dało efekt, jakiego nie osiągnęło chyba żadne inne miasto w Polsce - Artur Smolicki.
- Miasto Gdańsk zresztą totalnie króluje jeśli chodzi o obecność w mediach społecznościowych. Fajny, przyjazny i luźny kontakt z ludźmi na Facebooku czy na Twitterze to coś, czego powinny się uczyć inne miasta. Gdańsk chętnie puszcza w obieg najciekawsze treści trójmiejskich blogerów - Michał Nowakowski.
- Na tle innych miast Polski Gdańsk zdecydowanie się wyróżnia - zrozumieniem istoty social media, śledzeniem nowych trendów, a przede wszystkim liczbą wykorzystywanych serwisów. Gdańsk obecny jest bowiem nie tylko w najpopularniejszych serwisach, ale także takich, które swoją popularność wśród polskich internautów dopiero wypracowują (m.in. Pinterest, Instagram, Foursquare) - Natalia Hatalska.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?