Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Pięć ofert na zaprojektowanie trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicach Orunia-św. Wojciech-Lipce

OPRAC.:
Patrycja Cybulska
Patrycja Cybulska
Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory na Oruni
Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory na Oruni Przemyslaw Swiderski
Nowe przejścia dla pieszych przez tory kolejowe w dzielnicach Orunia-św. Wojciech-Lipce w Gdańsku. W środę, 29 lipca otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej tej inwestycji. Zgłosiło się pięciu chętnych. Teraz oferty są analizowane pod względem formalno-prawnym, większość z nich przekracza zakładany budżet. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zapowiada, że prace projektowe związane z budową nowych przejść przez tory mają potrwać do połowy 2021. Dzięki nim zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców Gdańska.

Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni. Gdzie powstaną?

  • Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
  • Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk-Orunia.
  • Trzeci tunel powstanie w ciągu ul. Niegowskiej i poprowadzi do stacji kolejowej Gdańsk-Lipce.

Opracowanie ma też ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie również montaż monitoringu i elementów małej architektury.

Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.

Nowe tunele i przejazdy zastąpią istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni

Oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej trzech przejść dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni zostały otwarte w środę, 29 lipca. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono w budżecie 1 153 092 zł. Wpłynęło pięć ofert:

  1. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A – 949 560 zł,
  2. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. – 1 665 420 zł,
  3. PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. – 1 943 400 zł,
  4. Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID – 1 197 159 zł,
  5. Europrojekt Gdańsk S.A. – 2 846 653, 76 zł

Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym.

Zamówienie może być w przyszłości otrzymać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o pieniadze w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility)  „Łącząc Europę”.

Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory na Oruni

Gdańsk: Pięć ofert na zaprojektowanie trzech przejść pieszyc...

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto