Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka Trasy Słowackiego z tunelem pod Martwą Wisłą

Arek Gancarz
materiał prasowy GIK
Konsorcjum OHL/Hydrobudowa Polska wybudują ostatni odcinek Trasy Słowackiego z tunelem pod Martwą Wisłą. 14 października podpisano odpowiednią umowę między inwestorem - GIK, a przedstawicielami wykonawcy. Pierwsze prace na placu budowy rozpoczną się już w przyszłym tygodniu. Maszynę wiercącą zobaczymy jednak w Gdańsku najwcześniej na Gwiazdkę 2012 roku.

Na Nabrzeżu Wiślanym Portu Morskiego Gdańsk zakończyła się burzliwa historia przetargu na budowę IV zadania Trasy Słowackiego - odcinka od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła ku Ujściu, z tunelem pod Martwą Wisłą. Przedstawiciele władz Gdańska, spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne i konsorcjum Obrascon Huarte Lain/Hydrobudowa Polska podpisali umowę na budowę.

Prace mogły by już trwać, gdyby nie dwa odwołania przegranego w przetargu konsorcjum FCC Construcction, które przesunęły inwestycję o pięć miesięcy.

OHL złożyło najkorzystniejszą umowę na budowę ostatniego odcinka Trasy Słowackiego z tunelem

Do trzech razy sztuka i oferta OHL została ostatecznie zatwierdzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w Warszawie.

Budowa IV odcinka z tunelem od 3:53 min klipu

Ponad 2-kilometrowa droga z dwiema jezdniami od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu oraz tunel pod Martwą Wisłą (dwie nitki z dwoma pasami ruchu, każdy szeroki na 3,5 m) ma powstać najpóźniej za 42 miesiące. Konsorcjum OHL/Hydrobudowa Polska S.A., zaproponowało zakończenie inwestycji w 36 miesięcy. Prace mają kosztować 885 mln złotych. GIK zapowiada, że prace zostaną ułożone tak, by jak najmniej utrudniać ruch.

Tunel pod Martwą Wisłą będzie miał 1072,5 metra długości i przebiegał maksymalnie 34 metry pod dnem rzeki. Wywierci go maszyna zwana kretem o średnicy 11 metrów.
- To jedyna taka inwestycja w Polsce. Po jej zakończeniu znacznie zwiększy się komfort podróżowania po Gdańsku - mówi Ryszard Trykosko, prezes GIK.

Tak będzie drążony tunel

W trakcie prac powstanie również nowy węzeł Marynarki Polskiej z jednym z największych rond w Polsce (średnica zewnętrzna 130 metrów, 10 wlotów i wylotów), trzema poziomi ruchu oraz 7 obiektów inżynierskich – 2 drogowe, 2 piesze, 2 dla instalacji, 1 tramwajowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto