Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Położono kamień węgielny pod pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy

Mateusz Tkarski
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk 5 czerwca 2020 r. odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2.
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk 5 czerwca 2020 r. odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2. mat. prasowe
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk w piątek, 5 czerwca odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2. Wcześniej właściciele i zarządzający lotniskiem oraz przedstawiciel wykonawcy podpisali akt erekcyjny realizowanej inwestycji. – Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemy się rozwijać – powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Kamień węgielny pod pirs zachodni lotniska w Gdańsku

– Kładziemy kamień węgielny pod trzeci etap rozbudowy terminalu. Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemy się rozwijać.

– Wbrew epidemiom i kryzysom, śmiało realizujemy rozbudowę infrastruktury, wierząc, że będzie ona dobrze służyła naszym pasażerom i pomagała w ich komfortowych i bezpiecznych podróżach – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

– Ostatnie miesiące wymagały wprowadzenia nowych zasad związanych z pracą naszej załogi w związku z panującą sytuacją. Nie wpłynęło to jednak na harmonogram działań. Kamień węgielny, będący symbolem stabilności obiektu, w obecnym czasie nabiera dodatkowego znaczenia. Stabilność to coś, do czego wszyscy tęsknimy, niezależnie, w której części globu się znajdujemy – powiedział Karol Zduńczyk, prezes zarządu DORACO, generalny wykonawca inwestycji.

W akcie erekcyjnym napisano, że rozbudowa Terminalu Pasażerskiego T2 ma na względzie rozwój Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, komfort, bezpieczeństwo jego pasażerów, rozwój gospodarczy oraz turystyczny regionu, a także dobro i dostatek jego mieszkańców. W uroczystości udział wzięli, akt erekcyjny podpisali i wmurowali kamień węgielny: marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, prezydent Sopotu Jacek Karnowski, Piotr Szymański z Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, prezes Korporacji Budowlanej DORACO Karol Zduńczyk i prezes Portu Lotniczego Gdańsk Tomasz Kloskowski.

– Ulokowanie biznesu na terenie województwa pomorskiego jest uzależnione od jakości usług lotniczych w Porcie Lotniczym Gdańsk. Chcielibyśmy rozwijać transport publiczny, który będzie się łączył z lotniskiem, ale też z całym regionalnym systemem transportowym.

– Myślimy o dalszym rozwoju linii kolejowych, bo dojazd do portu lotniczego, do centrum biznesu, które powstaje na lotnisku, ma bardzo duże znaczenie – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Kiedy zakończy się budowa nowego pirsu?

Budowa pirsu, który jest przedłużeniem Terminalu Pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim, ma się zakończyć w IV kwartale 2021 roku. Port Lotniczy Gdańsk zyska prawie 16 tys. m kw. nowej powierzchni. Po rozbudowie terminalu pasażerskiego, w nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, którzy podróżują do krajów non-Schengen, część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen.

Podstawowe zmiany parametrów po wybudowaniu pirsu w PLG:

  • centralny punkt kontroli bezpieczeństwa,
  • zwiększenia liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18,
  • punkty odprawy paszportowej, odloty– zwiększenie z 6 do 10 przejść,
  • gate’y odlotowe– zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30,
  • punkty odprawy paszportowej, przyloty– zwiększenie przejść z 8 do 12,
    [8]odbiór bagażu– zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9.

Port Lotniczy Gdańsk. Kiedy podpisano umowę na rozbudowę?

Umowę na rozbudowę terminalu Port Lotniczy Gdańsk podpisał z Korporacją Budowlaną Doraco 15 października 2019 roku.

Realizacja żelbetowej części podziemnej budynku oraz podziemnego żelbetowego kanału instalacyjnego zaawansowana jest w 70 proc. dla elementów konstrukcyjnych: ścian i słupów poziomu zero, i 95 proc. dla robót ziemnych.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto