- Chcemy, by gdańszczanie poznali dobre nawyki związane z codziennym zarządzaniem gospodarką wodną- mówi Anna Leszczyńska z Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, organizatora kampanii. - Na naszej stronie internetowej odnajdą porady dotyczące racjonalnego korzystania z wody, a na miejskim portalu facebookowym na mieszkańców czekają konkursy z nagrodami - wskazuje Leszczyńska.
Za tym, że warto oszczędzać wodę przemawia chociażby to, że w Gdańsku z roku na rok jest ona coraz droższa. Jak to robić? Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że kran można zakręcić, a zlew posiada kurek.
Tylko podczas mycia zębów zużywamy 12-14 litrów wody. Ta wielkość wzrasta, jeśli woda leci mocnym strumieniem.
- Jeśli podczas mycia zębów wyłączysz wodę, zostanie ona zużyta wyłącznie do zmoczenia szczoteczki i wypłukania zębów to zużyjesz maksymalnie kubek wody, czyli ćwierć litra - wskazują eksperci i radzą, by z kąpieli w wannie przerzucić się na prysznic. -Szybki prysznic to mniejsze zużycie wody niż kąpiel w wannie. Kąpiel w pełnej wannie to około 200 litrów wody. Jeden 10 minutowy prysznic to od 50-100 litrów wody. Jeśli jednak bierzesz kąpiel w wannie, wystarczy napełnić jedną trzecią jej objętości.
Te i wiele innych porad znaleźć można na stronie www.giwk.pl
Czytaj też: Opłaty za wodę uderzą nas po kieszeniach
"Twarzami" akcji zostały kwiaty, które mają symbolizować środowisko naturalne. - Nadmiar wody im szkodzi, niedobór także. Historia dwóch kwiatów jest punktem wyjścia do rozważań o oszczędzaniu wody. Nie chodzi jednak tylko o oszczędzanie w sensie ekonomicznym, do którego każdy z nas już przywykł. Oszczędzanie rozumiane jest wielowymiarowo.To także dbanie o jakość zasobów i zrównoważone ich wykorzystanie. Celem kampanii jest promowanie idei wspólnego dążenia do zapewnienia wody pitnej kolejnym pokoleniom mieszkańców miasta – mówi Jacek Skarbek Prezes Zarządu GIWK.
Wielki finał kampanii zaplanowano na piątek, który jest Światowym Dniem Wody oraz Dniem Ochrony
Morza Bałtyckiego. - Wtedy właśnie na ulice Gdańska wyjdą kwiaty – bohaterowie kampanii- zapowiada Leszczyńska.
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?