System "preselekcyjny" będzie w pełni obsługiwany przez komputery i działać ma na podstawie technologii podobnej do fotoradaru - w momencie odnotowania przez czujniki samochodu przeciążonego lub łamiącego inne przepisy, zdjęcia z tablicami rejestracyjnymi pojazdów od razu trafiać będą na biurka kontrolerów, którzy wiedzieli będą, którą ciężarówkę zatrzymać. Kamery w podczerwieni robić będą zdjęcia także w nocy.
Czytaj także: Gdańsk, Sopot: Przeciążone ciężarówki postrachem kierowców. Bramki z wagą pomogą?
Warte łącznie 2,5 mln zł urządzenia montowane są właśnie przy wjeździe na obwodnicę w Koszwałach i na Drodze Krajowej nr 22 nieopodal Chojnic. Działać zaczną w połowie grudnia.
- Koszt wydawać się wysoki, ale pamiętajmy, że kary dla właścicieli przeciążonych pojazdów potrafią sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych - podkreśla Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - Najważniejszym jest to, że eliminacja przeciążonych ciężarówek uchroni przed ich destruktywnym wpływem konstrukcję dróg, czyli sprawi, że bez remontów będą mogły dłużej służyć kierowcom - dodaje.
Urządzenia pomogą w pracy Inspekcji Transportu Drogowego, która na codzień zajmuje się kontrolnym ważeniem ciężarówek. Na Pomorzu działają już dwie podobne "superwagi" - na obwodnicy Słupska i Drodze Krajowej nr 91 (czyli "starej jedynce") koło Gniewu.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?