- "Mam kota na punkcie mleka" to kontynuacja znanej z lat ubiegłych "Szklanki mleka" - mówi Karolina Janiszewska, koordynująca projekt z ramienia Polskiej Izby Mleka (to właśnie PIM jest autorem programu). Poprzednio formuła polegała na dostarczaniu do szkół właśnie przysłowiowej "szklanki mleka". Teraz skupiamy się na działaniach oświatowych, promujących aspekty zdrowotne spożywania mleka i jego przetworów. Wierzymy, że przy połączeniu zabawy z edukacją przyniesie to "pełniejszy" efekt.
Zobacz koniecznie: Plebiscyt na najlepsze gimnazjum w Gdańsku
Jak wskazują badania Instytutu Żywności i Żywienia, wśród polskich chłopców i dziewczynek w wieku 8-13 lat, spożycie mleka niemal nie wzrasta. Ten produkt przegrywa z fast foodami czy słodyczami. Naukowcy wskazują, że codzienna dieta dzieci i młodzieży pokrywa zapotrzebowanie organizmów na wapń zaledwie w 50 procentach.
- Tymczasem mleko to główne źródło wapnia, podobnie jak jego przetwory - dodaje Janiszewska. - Rozumiemy, że czyste mleko może po prostu najmłodszym nie smakować, dlatego promujemy atrakcyjne dla najmłodszych konsumentów budynie, mleczne koktajle owocowe czy płatki zbożowe z mlekiem.
Na razie program jest w fazie pilotażowej, ale prawdopodobnie rozszerzy się.
- Zaproszenie do uczestnictwa skierowaliśmy łącznie do 600 szkół z całego kraju, Gdańsk znalazł się wśród miast mających pilotować program - zaznacza Karolina Janiszewska. - Jest on jednak otwarty dla wszystkich gimnazjów i podstawówek.
Więcej na temat kampanii ''Mam kota na punkcie mleka'' na stronie dziennikbaltycki.pl
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?