Z kamieniem węgielnym w fundament PKM wmurowana została tuba, w której umieszczono m.in. cyfrową dokumentację projektu, książkę Henryka Jursza "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" oraz - w wersji papierowej - dzisiejsze wydanie "Dziennika Bałtyckiego".
- Nie lubię używać wielkich słów, ale mam przekonanie, że to historyczna chwila. Budowa kolei metropolitalnej rozwiązuje problem dojazdu na lotnisko, ale to także budowa nowego korytarza transportowego łączącego metropolię gdańską z Kaszubami, w szczególności z Kartuzami i Kościerzyną. Chcemy ograniczyć ruch samochodowy na tej trasie i silniej związać tę część Kaszub z Trójmiastem - mówił minister transportu Sławomir Nowak.
Wszystko na temat
Prace ziemne związane z budową nowego, 20-kilometrowego odcinka torów trwają już od miesiąca. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nową linią kolejki pojadą w drugiej połowie 2015 r. Realizacja inwestycji to koszt przeszło 800 mln zł, ale jak tłumaczył dziś Nowak, oprócz pewnych 500 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej udało pozyskać się dodatkowe finansowanie w wysokości 105 mln zł. Łącznie z zakupem 10 nowych pociągów i przygotowaniem przystanków oraz dojazdów do węzłów integracyjnych koszt inwestycji szacowany jest na 1,2 mld zł. To największa inwestycja w historii samorządu województwa pomorskiego.
Więcej na ten temat na stronie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?