Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdyńskie żaglowce zawitały do Berlina

Patryk Szczerba
Patryk Szczerba
Gdyński zlot żaglowców zbliża się wielkimi krokami. Organizatorzy liczą na przyjazd turystów nie tylko z Polski, ale także m.in. z Niemiec. Okazją do promocji były targi turystyczne w Berlinie.

Targi turystyczne ITB Berlin są jedną z największych imprez tego typu na świecie. Gdynia prezentowała imprezę żeglarską na tle ponad dwunastu tysięcy wystawców z całego świata.

Szprotki i koło fortuny

- Gdynia miała swoją ekspozycję wśród innych z regionu pomorskiego. Nasza powierzchnia wystawiennicza obejmowała ponad 110 m. kw. Na targach staraliśmy się jak najlepiej zareklamować zlot żaglowców, ale także inne imprezy, które tego lata odbędą się w mieście - mówi Joanna Grajter, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.

Odwiedzający gdyńskie stoisko mogli otrzymać kompleksową informację na temat zlotu żaglowców The Tall Ships' Races. Atrakcją były nietypowe konkursy przeznaczona dla gości.


Plakat promujący gdyński zlot żaglowców wisiał na dworcu w Berlinie.


- Pierwsze dni targów były przeznaczone dla specjalistów z branży turystycznej. Dopiero sobota i niedziela przyciągnęły szersze grono ludzi, którzy bez przeszkód mogli podchodzić do stoisk i zapoznawać się z ofertami - tłumaczy Krzysztof Romański, sekretarz przygotowań do The Tall Ships' Races w Gdyni.

Przy stoisku na berlińczyków czekało wiele niespodzianek.

- Bardzo dużą popularnością cieszyło się specjalnie przygotowane na tę okazję koło fortuny, po zakręceniu którym można było wygrać upominki od miasta. Wśród nich były specjalne puszki szprotek z logiem i informacją o zlocie. Naprawdę ustawiały się kolejki - wyjaśnia Romański.

Pięć tysięcy osób przy stoisku

Dodatkowy ruch przy gdyńskim stoisku stwarzały również zespoły szantowe, które przyjechały specjalnie na tę okazję z Gdyni. - Myślę, że przez dwa dni targów przez nasze stoisko przewinęło się ponad pięć tysięcy osób. Dużo Niemców zna tego typu imprezy, ponieważ u naszych zachodnich sąsiadów są one cykliczne - podkreśla Romański.

Jak zaznacza, pytania odwiedzających gdyńskie stoisko dotyczyły przede wszystkim bazy noclegowej, możliwości przemieszczania się drogą morską i... festiwalu Heineken Open'er. - Niemcy znają bardzo dobrze tę imprezę i cieszyli się, że złot żaglowców i festiwal odbywają się w tym samym czasie. Dzięki temu będą mogli być obecni na obydwu wydarzeniach - informuje Romański.

Jak mówi, korzyści z obecności miasta na targach nie da się przełożyć na konkretne liczby. - Liczymy, że pokłosiem obecności Gdyni w Berlinie będą, m.in. liczne artykuły w prasie niemieckiej informujące o Tall Ships' Races - opowiada.

Mimo, że targi się już zakończyły, Trójmiasto do końca czerwca będzie reklamował w Berlinie wielki billboard zlotu, oraz billboard przypominający o historycznej roli Gdańska w przemianach całej Europy. Koszty tej promocji - 14 tys. euro - poniosła Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.

 

Serwis kino

Baltic Arena

Matura 2009

Ekstraklasa

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto