Istotnym jest fakt, że stanowisko będzie obsługiwało kontenerowce o ładowności 8 tys. TEU (jest to jednostka miary odpowiadająca kontenerowi o długości 6 metrów). Wszyscy zapewniają, że to przełomowy moment w historii gdyńskiego portu.
- Gdynia zawsze była głównym portem kontenerowym Polski, dlatego cieszymy się z tej inwestycji, bo dzięki niej nadążamy za innymi, jednocześnie mogąc sprostać kolejnym wyzwaniom - opowiadał podczas podpisania umowy Jerzy Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Satysfakcji nie ukrywał także Prezes Zarządu Gdynia Container Terminal, Jerzy Czartowski
- Dzięki nowemu stanowisku głębokowodnemu GCT zaoferuje klientom - armatorom możliwość bezpośrednich rejsów do terminalu w Gdyni statkami oceanicznymi - zaznaczał.
Wiadomo, że na głębokowodnym nabrzeżu skorzystają przede wszystkim armatorzy z holenderskich portów, w tym z Rotterdamu. Warto dodać, że w 2009 r. terminale w Porcie Gdynia przeładowały 13,3 miliona ton ładunków. W tym roku nastąpił wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do danych z ubiegłego roku.
Inwestycja będzie kosztowała 60 mln zł. Pieniądze wyłoży Unia Europejska oraz Zarząd Portu Gdynia.
Nasza akcja: Ale obciach! | PGE Arena Gdańsk | Przewodnik |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?