Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grupa Gino Rossi przejęła firmę z branży

Łukasz Wójcik
Grupa kapitałowa Gino Rossi nabyła 100 proc. udziałów w Simple Creative Products, polskiej firmie produkującej elegancką odzież dla kobiet. To kolejny krok do utworzenia pod marką Gino Rossi domu mody na wzór Prady lub ...

Grupa kapitałowa Gino Rossi nabyła 100 proc. udziałów w Simple Creative Products, polskiej firmie produkującej elegancką odzież dla kobiet. To kolejny krok do utworzenia pod marką Gino Rossi domu mody na wzór Prady lub Hugo Boss.

Wartość transakcji wyniosła 32 mln zł (23,5 mln gotówką i 8,5 mln w akcjach Gino Rossi). Simple Creative Products jest dystrybutorem markowej odzieży damskiej. Spółka posiada 34 punkty sieci sprzedaży. W roku 2005 osiągnęła przychody na poziomie 21,3 mln złotych oraz zysk netto 3 mln złotych. Po I półroczu br. przychody wyniosły 13,2 mln zł, a wynik netto wzrósł do 2,8 mln zł.
- Ta firma odpowiada naszej strategii i filozofii działania, ma świetne wyniki finansowe i potencjał wzrostowy - mówi Maciej Fedorowicz, prezes Gino Rossi. - Analizowaliśmy kilkanaście firm, także zagranicznych, pod kątem wielu czynników. Uznaliśmy, że Simple jest nam najbliższa, ma podobną historię do nas.
Konsolidacja umożliwi grupie Gino Rossi m.in. rozszerzenie sieci dystrybucji o salony sprzedaży spółki Simple, zwiększenie oferty o damską odzież oraz wzmocnienie pozycji wobec sieci handlowych. Istotne znaczenie mają też efekty przejęcia w obszarze działalności operacyjnej. Dzięki nabyciu spółki Simple grupa Gino Rossi ma zwiększyć efektywność zakupów materiałów we Włoszech, obniżyć koszty transportu materiałów, bardziej efektywne zarządzać siecią salonów firmowych i obniżyć koszty administracyjne.
Zarząd grupy kapitałowej Gino Rossi zakłada zarządzanie portfelem marek w komplementarnych segmentach branży modowej. Obejmować one będą m.in. obuwie (marki Gino Rossi, Vanita, Geox, Simple), torebki i produkty skórzane (marki Gino Rossi i Simple), odzież damską (marka Simple). W przyszłości grupa chce powiększyć zakres marek o odzież męską i inny asortyment.
Gino Rossi
Spółka jest czołowym w Polsce dystrybutorem i producentem markowego obuwia. Firma powstała w 1992 roku. W każdym sezonie prezentuje kolekcję ponad 600 wzorów. Spółka posiada największą w Polsce sieć sprzedaży obuwia z wyższej i średniej półki: 77 salonów firmowych w Polsce oraz 19 za granicą. Oferta spółki obejmuje marki obuwia Gino Rossi, G&R, Vanita i Geox oraz markę odzieżową Simple. Pod marką Gino Rossi sprzedawana jest również galanteria (torebki, rękawiczki, paski, kurtki skórzane, krawaty) oraz akcesoria do pielęgnacji obuwia. W czerwcu tego roku słupska firma zadebiutowała na giełdzie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto