Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Hestia" w nazwie gdańsko-sopockiej hali

Redakcja
Sopocki gigant ubezpieczeniowy zwyciężył dziś przetarg na sponsora tytularnego obiektu. Za prawo do nazwy obiektu zapłaci 12,2 mln zł.

Sopocki Urząd Miejski ogłosił konkurs na sponsora tytularnego 17 maja 2010. Jednak poza Hestią do przetargu nie stanęła żadna inna firma. Sopocki ubezpieczyciel, którego siedziba znajduje się w bliskim sąsiedztwie obiektu, był najbardziej zainteresowany uzyskaniem praw do nazwy hali.

Konkursem zainteresowane były także SKOK i LOTOS, ale ostatecznie żadna z tych firm nie stanęła do przetargu. Czy kwota zaproponowana przez Hestię satysfakcjonuje zarząd hali? Dla przykładu za 5 letnią umowę w sprawie nazwy Atlas Arena w Łodzi tamtejszy sponsor zapłacił 5 mln zł. - Nasze wcześniejsze oszacowania wskazywały, że wartość marketingowa wynikająca z posiadania prawa do nazwy hali mogłaby kształtować się na poziomie 26 mln złotych w okresie pięciu lat. Jesteśmy jednakże zadowoleni z wyniku jaki uzyskaliśmy. Ten rynek dopiero się w Polsce kształtuje a wraz z nim świadomość firm o korzyściach płynących z posiadania prawa do nazwy tak prestiżowych obiektów. Wartością  dodaną dla miast jest fakt, że Hestia jest firmą lokalną, ale jednocześnie jedną z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce - mówi nam Magdalena Sekuła, prezes spółki Wielofunkcyjna Hala Widowiskowo-Sportowa Gdańsk-Sopot.

Przedstawiciele Hestii z którymi się skontaktowaliśmy, tłumaczą że sponsoring tytularny obiektu idealnie wpisuje się w strategię promocyjną firmy. - Profil działalności hali odpowiada naszym wieloletnim kierunkom zaangażowania sponsoringowego: w kulturę i sport - mówi Katarzyna Śliwińska, Dyrektor Biura Marketingu i PR Grupy ERGO Hestia.

Firma od 10 lat finansuje m.in. działalność Sopockiego Klubu Żeglarskiego, w tym olimpijczyka z Sydney, Aten i Pekinu - Przemysława Miarczyńskiego.

Za 12,2 mln zł Hestia wykupiła prawo do umieszczenia swojego znaku firmowego w logo obiektu oraz reklam w środku i na zewnątrz hali. Czas trwania umowy to 5 lat.
Wciąż nie znamy jeszcze nowej nazwy obiektu. Zostanie ona ogłoszona wspólnie przez przedstwicieli Hestii oraz władz obu zainteresowanych miast w najbliźszym czasie.

Budowa hali trwa od 2005 roku. Jej koszt zamknie się w 346 mln złotych, przekazanych przez władze Gdańska i Sopotu, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Fundusz Rozwoju Regionalnego UE. Obiekt pomieści do 15 tys. widzów. Choć obecnie wciąż trwają tam prace wykończeniowe, hala ma zostać otwarta dla publiczności
jeszcze tego lata. 18 sierpnia odbędzie się tam mecz siatkówki Polska - Brazylia, 11 listopada wystąpi Jean-Michel Jarre, a 26 listopada światowa megagwiazda muzyki pop - Lady Gaga.

Zobacz jakie możliwości daje Ci MMTrojmiasto.pl >>

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto