Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Hydrobudowa oraz PRCiP w Kołobrzegu

Jacek Sieński
Z powodu braku pieniędzy przedłuża się budowa nowego wejścia do portu w Kołobrzegu. Wykonawcą jest konsorcjum firm Hydrobudowa Gdańsk SA oraz Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku.
Fot. Roman Pączek
Z powodu braku pieniędzy przedłuża się budowa nowego wejścia do portu w Kołobrzegu. Wykonawcą jest konsorcjum firm Hydrobudowa Gdańsk SA oraz Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku. Fot. Roman Pączek
Trzeci rok trwa gruntowna przebudowa wejścia do portu w Kołobrzegu. Wykonawcą robót hydrotechnicznych jest konsorcjum pomorskich firm Hydrobudowa Gdańsk SA oraz Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku.

Trzeci rok trwa gruntowna przebudowa wejścia do portu w Kołobrzegu. Wykonawcą robót hydrotechnicznych jest konsorcjum pomorskich firm Hydrobudowa Gdańsk SA oraz Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku. Niedostatek pieniędzy, przyznawanych co roku z budżetu państwa, opóźnia zakończenie inwestycji.

Przebudowa ma kosztować prawie 100 mln zł. Polega na zbudowaniu nowych falochronów i poszerzeniu wejścia do portu do 80 m. Urząd Morski w Słupsku, będący inwestorem, w umowie z konsorcjum Hydrobudowa - PRCiP zawarł klauzulę, która przewiduje, że roczny zakres robót w Kołobrzegu będzie uzależniony od posiadanych środków finansowych. Budowa miała trwać od roku 2003 do roku 2006. Co roku planowano przeznaczać na nią po 20 mln zł. Tymczasem do końca bieżącego roku wydano 47 mln zł, czyli niecałą połowę kwoty stanowiącej wartość inwestycji.
- Do końca tego roku prace budowlane w porcie kołobrzeskim będą zaawansowane w 48 procentach - mówi Janusz Pietrzykowski, dyrektor Oddziału Budownictwa Hydrotechnicznego Hydrobudowa SA. - Dotychczas zbudowaliśmy korpus nowego Falochronu Zachodniego z kamienia granitowego, który jest obłożony betonowymi gwiazdoblokami, rozpraszającymi energię fal. Rozpoczęliśmy układać bloki granitowe na Falochronie Wschodnim. Jego budowa powinna zakończyć się w przyszłym roku. Wzdłuż obu falochronów zbudowano poprzeczne, żelbetowe ostrogi, tłumiące falowanie wewnątrz kanału wejściowego.
Trzeba jeszcze wykonać żelbetowe nadbudówki korpusów falochronów. W przypadku Zachodniego można to zrobić w nadchodzącym roku. Natomiast wykonanie nadbudowy drugiego falochronu nie będzie możliwe, bo najpierw musi on osiąść, co wymaga czasu. Konsorcjum jest przygotowane technicznie do zakończenia przebudowy wejścia do roku 2008. Wszystko zależy jednak od finansowania inwestycji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto