IKEA Gdańsk otwarta. Kolejka przed wejściem z powodu dezynfekcji rąk
To pierwszy weekend po zniesieniu obostrzeń, gdzie klienci mogli odwiedzić ten popularny sklep meblowy. Tłumów przed wejściem nie było, choć do dezynfekcji rąk ustawiała się spora kolejka.
– 9 maja ze względu na to, że sklep został otwarty godzinę wcześniej, na koniec dnia spodziewamy się liczby 6 000 klientów – poinformowała Małgorzata Dobies-Turulska, dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Odwiedzający popularny market meblowy przestrzegali zalecanych obostrzeń. Kolejka ustawiła się tylko na 15-20 minut od jego otwarcia. Wiąże się to z obowiązkiem dezynfekcji rąk przed wejściem do sklepu, co wpływa na czas oczekiwania na rozpoczęcie zakupów.
IKEA a koronawirus. Jak bezpiecznie zrobić zakupy?
Zgodnie z rządowymi zaleceniami, IKEA zachęca klientów do zakrywania twarzy i nosa, używania podczas zakupów własnych rękawiczek, korzystania z udostępnianych przez IKEA płynów dezynfekujących oraz wybierania płatności bezgotówkowej. Przed wejściem do toalet pojawiła się informacja, ile osób może znajdować się w środku. IKEA udostępnia też instrukcje, jak prawidłowo zakładać i zdejmować rękawiczki ochronne.
Pandemia koronawirusa. Czy klienci chętnie robią zakupy w IKEA w Gdańsku?
Kolejka oczekujących na otwarcie ustawiła się 4 maja rano.
– Było to związane m.in. z ograniczeniem liczby klientów, mogących jednocześnie przebywać na terenie sklepu – maksymalnie 1 osoba na 15 m2. W miniony poniedziałek odwiedziło nas 5 400 klientów przez cały dzień – mówi Małgorzata Dobies-Turulska, dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Zaobserwowaliśmy, że jednorazowo w pierwszej godzinie od otwarcia do sklepu wchodzi około 500 osób. Jest to poprzedzone obligatoryjnym obowiązkiem dezynfekcji rąk, a zatem sam proces wejścia do sklepu znacznie się wydłuża, co też ma wpływ na czas oraz liczbę oczekujących przed sklepem.
– Natomiast w sklepie nie przebywało w ciągu tygodnia więcej niż 800 klientów na raz. Dzisiaj, 9 maja ze względu na to, że sklep został otwarty godzinę wcześniej, na koniec dnia spodziewamy się liczby 6 000 klientów – dodaje Małgorzata Dobies-Turulska, dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Żółte torby przechodzą kwarantannę
– Sklep każdego dnia otwieramy pod hasłem „Dbamy o siebie nawzajem”, co w praktyce oznacza m.in. że rozdzieliliśmy wejścia i wyjścia w sposób umożliwiający komunikację jednokierunkową. Natomiast w przypadku klientów, którzy przychodzą tylko z koniecznością udania się do Działu Obsługi Klienta, wyznaczyliśmy osobne wejście i wyjście tylko na potrzeby obsługi zwrotów oraz reklamacji. Każdorazowo wejścia zabezpieczone są w barierki, które pozwalają na swobodne przejścia oraz przede wszystkim zapewniają bezpieczny 2-metrowy dystans oczekującym – mówi dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Dodaje, że rozpoznawalne żółte torby IKEA po każdorazowym użyciu przez klienta poddawane są 48-godzinnej kwarantannie.
– Rozwiązaniem, które nasi klienci bardzo sobie cenią, ze względu na komfort oraz bezpieczeństwo zakupów, jest realizacja usługi „Zamów i Odbierz” w bezkontaktowej formule Drive Thru. Klienci pozostają w swoich samochodach i oczekują na zamówienie na parkingu podziemnym, co również pozwala ograniczyć ilość osób przebywających w IKEA w tym samym czasie – tłumaczy dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Najnowsze informacje z województwa
IKEA Gdańsk ponownie otwarta od 4.05. Wprowadzono procedury bezpieczeństwa
- ograniczenie liczby klientów, którzy mogą jednocześnie przebywać w sklepie do maksymalnie 1 osoby na 15m2,
- utrzymywanie standardu dystansu społecznego – zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów pomiędzy osobami w sklepie,
- zapewnienie wszystkim pracownikom maseczek ochronnych i dodatkowo, w zależności od stanowiska pracy, przyłbic lub odgrodzeń oraz rękawiczek,
- udostępnienie w wielu miejscach w sklepie płynów dezynfekujących dla pracowników i klientów wraz z informacjami o zasadach właściwego użycia,
- prowadzenie w ciągu dnia kilkukrotnej dezynfekcji powierzchni wspólnych lub narażonych na częsty dotyk, m.in.: poręcze, toalety, blaty, przyciski, terminale płatnicze oraz ekrany kiosków Szybka Faktura czy Punktów Szybkich Zamówień,
- stała dezynfekcja wózków używanych w sklepie przez klientów i pracowników,
- czasowe wyłączenie możliwości korzystania z Restauracji, Bistro oraz pokoju zabaw Småland.
Co wybierają klienci podczas pandemii?
Małgorzata Dobies-Turulska wskazuje, że klienci szukają głównie produktów sezonowych, czyli mebli ogrodowych, ale też wyposażenia salonów i sypialni: łóżek, materacy i sof.
– Wydaje się również, że ostatnie tygodnie spowodowały jeszcze bardziej świadomą wśród klientów potrzebę, aby codzienne życie było bardziej przyjazne dla nas samych i naszej planety. Z dużą ciekawością klienci podchodzą do produktów oznakowanych na zielono „Better for people + planet”, które wspierają zrównoważone życie w domu – mówi dyrektorka sklepu IKEA w Gdańsku.
Jak uchronić się przed wirusem?
IKEA pomaga w walce z koronawirusem
Kiedy sklep był zamknięty, nie tylko przekształcił się w całości na realizację zamówień online, ale również zaangażował w niesienie pomocy najbardziej potrzebujących i narażonym na epidemię koronawirusa. Pomoc w postaci mebli i artykułów wyposażenia wnętrz, w ramach ogólnopolskiej akcji IKEA #PomagamyRazem. Trafiła m.in. do:
- Zespołu Ratownictwa Medycznego w Gdańsku,
- Pomorskiego Centrum Toksykologii w Gdańsku,
- Szpitala Copernicus w Gdańsku,
- Pomorskiego Centrum Toksykologii w Gdańsku,
- Schroniska dla Bezdomnych Prometeusz,
- Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku,
- Samodzielnego Publicznego Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Gdańsku,
- Pogotowia Ratunkowego UCK,
- Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie.
Ponadto, pracownicy IKEA Food zaangażowali się w przygotowanie posiłków dla pracowników służby zdrowia w ramach obywatelskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?