18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Ile białka w swojej diecie potrzebujesz?

abcZdrowie.pl
Soczewica (sxc.hu)
Zastanawiasz się, czy spożywasz wystarczająco dużo białka? Poznaj swoje dziennie zapotrzebowanie na białko.

To, ile białka powinno znaleźć się w diecie danego człowieka, zależy od jego wieku, płci i stylu życia. Poza tym, należy wiedzieć, że białka mogą wykazywać odmienną wartość odżywczą – najlepiej wchłaniane i użytkowane są białka pochodzenia zwierzęcego. W diecie nie powinno więc zabraknąć cielęciny i drobiu. Białka pochodzenia roślinnego są mniej wartościowe. W celu uniknięcia niedoborów wegetarianie sięgają po najlepsze z nich, a więc soczewicę, soję i suszone rośliny strączkowe. Dzieci powinny spożywać ok. 25 mg białka na każdy kg masy ciała. U osób dorosłych wartość ta wynosi 8 mg, jednak osoby aktywne fizycznie powinny zjadać go więcej. Zapotrzebowanie na białko kobiet ciężarnych to 10-20 mg na kg masy.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl

Wsparcie redakcyjne od:

Czwarta fala już w Polsce?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie