By załatwić sprawę w urzędzie miejskim, w 72 proc. przypadków wystarczy jedna wizyta. W przypadku urzędu gminy wynik wynosi 69 proc., zaś w starostwie powiatowym - 53 proc. M.in. takie wnioski płyną z badania 30 urzędów z terenu Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego.
Badaniem zostało objętych 20 urzędów gminnych, 5 miejskich i 5 powiatowych. Petenci urzędów byli pytani nie tylko o przebieg załatwienia sprawy, ale także kompetencje urzędników, czy ich kulturę osobistą.
Jak zostali ocenieni pracownicy urzędów? 78 proc. klientów urzędów miejskich oceniło kompetencje urzędników jako bardzo dobre, zaś 17 proc. jako dobre. W starostwach powiatowych ocen bardzo dobrych było 52 proc., z kolei dobrych - 38 proc.).
Natomiast suma ocen dobrych i bardzo dobrych we wszystkich typach urzędów sięga lub przekracza 90 proc.
Klienci opowiadali też o tym, co ich zdaniem zmienić, by usprawnić obsługę. Najwięcej osób, bo 15 proc., chciałaby zmniejszenia kolejek. 13 proc. chce zmiany godzin urzędowania, 8 proc. klientów podpowiada przebudowę siedziby urzędu.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach projektu Metropolitalna Platforma Wymiany Praktyk Samorządowych, wdrażanego przez stowarzyszenie Gdański Obszar Metropolitalny oraz Polską Unię Mobilności Aktywnej.
We wrześniu znane będą wyniki drugiej części badania, organizowanego już poza urzędami. Ankieterzy pytali w nim mieszkańców Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego o to, jak oceniają jakość usług publicznych (np. stan dróg, chodników czy ilość wydarzeń kulturalnych).
Pełen wyniki badań znajdziemy tutaj.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?