Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak robić zakupy, nie tracąc czasu, nerwów i pieniędzy?

Karolina Kowalska
fot. Polskapresse
Dzięki zaplanowaniu zakupów wydamy mniej i nie stracimy czasu.

Choć, według badań TNS OBOP, co czwarty Polak deklaruje, że zakupy najchętniej robi w osiedlowych sklepikach, stanowiących ok. 40 proc. wszystkich placówek handlowych w Polsce, liczba takich miejsc zmniejsza się co roku o 10 proc. Małych sklepów jest dziś w naszym kraju ledwie 50 tys., podczas gdy jeszcze pięć lat temu było ich aż 74 tys. Wszystko przez tempo życia, które coraz częściej wymusza na ludziach hurtowe zakupy raz w tygodniu. A na takie zwykle wybieramy się do super- i hipermarketów. Jednak ci sami ludzie, którzy chwalą wielkie sklepy za asortyment, przystępne ceny i wygodę, jednocześnie wskazują na ich anonimowość. I deklarują, że codzienne małe zakupy chętniej robią „u pani Ani na osiedlu”, gdzie płacą wprawdzie nieco więcej, ale mają pewność, że owoce lub warzywa na pewno będą świeże, a chleb chrupiący. Oszczędne gospodynie, należące do najbardziej doświadczonych zakupowiczów, wypracowały własne metody robienia zakupów, sprawiedliwie dzieląc wydatki między małe sklepiki a sieciówki. Produkty świeże, a więc chleb, warzywa, owoce i mięso kupują w osiedlowym sklepie, gdzie mogą być pewne ich pochodzenia i jakości. Po żywność przetworzoną czy chemię gospodarczą radzą zaś wybrać się do hipermarketów, które kuszą szerokim asortymentem, ale i tu warto bacznie przyglądać się cenom i krytycznym okiem spojrzeć na promocje. Ponieważ wyprawa do położonej pod miastem wielkiej hali dla niewielu stanowi atrakcję i wiąże się ze staniem w korkach i kolejkach do kasy, warto zaplanować ją raz na kilka tygodni. Wielu właścicieli małych sklepów świadomych konkurencji wielkich sieci handlowych stara się znaleźć swój sposób na przyciągnięcie klientów. Aby nie zostać w tyle za konkurencją, poszerzają asortyment, dbają o estetykę sklepu, stawiają na poprawę jakości obsługi i na nawiązanie dobrych relacji z klientami. Wprowadzenie nawet drobnych zmian i usprawnień wystarcza, aby mile zaskoczyć klienta i sprawić, aby chętnie wracał do sklepu. A dla wielu uśmiech zaprzyjaźnionego sprzedawcy i chwila rozmowy warte są nawet nieco wyższej ceny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto