18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Jak spać, aby być zdrowym?

abcZdrowie.pl
archiwum
Pozycja snu wpływać może na pojawienie się lub złagodzenie licznych dolegliwości. Jak ułożyć się do snu, aby wstać wypoczętym i zdrowym?

Z jednej strony sen w niewłaściwej pozycji przyczyniać się może do zaburzeń krążenia, skurczy mięśni oraz bólów – m.in. pleców lub karku. Z drugiej strony odpowiednia pozycja snu może pomóc nam zwalczyć liczne dolegliwości. Jeżeli chodzi o zgagę, należy położyć się na lewym boku, podkulić nogi i wyciągnąć ręce przed siebie. W przypadku zatkanego nosa warto unikać spania na plecach. Zamiast tego lepiej ułożyć się na boku, podkładając dodatkową poduszkę pod głowę. Spanie na plecach może złagodzić dolegliwości związane z napięciem przedmiesiączkowym. W sytuacji tej niewskazane jest kurczenie kończyn. Z bólem pleców uporać się można, kładąc się na boku w neutralnej pozycji. Przy bólu szyi warto spać na plecach w naturalnej dla kręgosłupa pozycji.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl

Wsparcie redakcyjne od:

Nastolatkowie będą szczepieni na COVID-19?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie