Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jeszcze w tym roku podgrzewana nawierzchnia przy wjeździe do tunelu pod Martwą Wisłą

MP
Montaż spirali grzewczych kosztować będzie ok. 300 tys. złotych. Do tego dojdą koszty eksploatacji związane głownie ze zużyciem energii elektrycznej w wysokości ok. 35 tys. zł rocznie. Jeśli efekty działania systemu będą zadowalające, to zamontowany zostanie on w przyszłości także na wjeździe do tunelu od strony Trasy Sucharskiego.
Montaż spirali grzewczych kosztować będzie ok. 300 tys. złotych. Do tego dojdą koszty eksploatacji związane głownie ze zużyciem energii elektrycznej w wysokości ok. 35 tys. zł rocznie. Jeśli efekty działania systemu będą zadowalające, to zamontowany zostanie on w przyszłości także na wjeździe do tunelu od strony Trasy Sucharskiego. Karolina Misztal
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ruszył z przetargiem na zapowiadaną już od dłuższego czasu instalację systemu podgrzewania jezdni na wjeździe do podwodnej przeprawy od strony ul. Marynarki Polskiej.

To innowacyjne rozwiązanie ma przede wszystkim zapobiec w sezonie zimowym ślizganiu się korzystającym z tunelu samochodom ciężarowym, co stwarzało zagrożenie w ruchu. Bezpieczniej, dzięki śrutowaniu jezdni, jeszcze w tym roku ma zrobić się też na najbardziej krętych odcinkach ulic Spacerowej i Świętokrzyskiej.

- W tunelu pod Martwą Wisłą są duże spadki na wjazdach i wyjazdach. Zimą w Gdańsku temperatura często się zmienia, przechodzi szybko z plusowej na minusową. To sprawia, że tradycyjne metody - jak pługopiaskarka - w specyficznych warunkach tunelu to za mało. Problemem jest zwłaszcza wyjazd na rondo przy ul. Marynarki Polskiej. Ciężkie samochody jadą tam pod górę po śliskiej nawierzchni, potem muszą się zatrzymać, żeby ustąpić pierwszeństwa i mają problem z ponownym ruszeniem, bo szorstkość jezdni nie jest wystarczająca - tłumaczy konieczność instalacji systemu grzewczego Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.

Montaż spirali grzewczych kosztować będzie ok. 300 tys. złotych. Do tego dojdą koszty eksploatacji związane głownie ze zużyciem energii elektrycznej w wysokości ok. 35 tys. zł rocznie. Jeśli efekty działania systemu będą zadowalające, to zamontowany zostanie on w przyszłości także na wjeździe do tunelu od strony Trasy Sucharskiego.

Zmiany przy tunelu to jednak nie koniec inwestycji poprawiających bezpieczeństwo. Po tym jak w zeszłym roku tzw. śrutowanie jezdni przeszedł "leśny" odcinek ul. Słowackiego rozwiązanie to zastosowane zostanie na kolejnych dwóch ulicach. Technologia ta polega na tym, że samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro i mikrostrukturę. Jednocześnie urządzenia ma zintegrowany, wspomagany magnesami układ odsysania i pakowania urobku po śrutowaniu.

Poprawienie przyczepności jezdni na Słowackiego śrutowaniem szybko znalazło odzwierciedlenie w mniejszej liczbie wypadków i kolizji. Na Spacerowej operacja ma zostać przeprowadzona w okolicach siedziby Leśnictwa Renuszewo, natomiast na Świętokrzyskiej w okolicy zbiornika retencyjnego.

Zobacz: Remont na Trakcie Św. Wojciecha Gdańsk- 2017

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto