Jod w żywności

abcZdrowie.pl
123rf
Jod to ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu pierwiastek. Jakie produkty spożywcze mają go w swoim składzie?

Źródłem jodu są przede wszystkim owoce morza, ryby morskie, warzywa, drożdże oraz produkty zbożowe. Produktem bogatym w jod jest również sól kuchenna, jednak należy spożywać ją z umiarem, by nie dopuścić do rozwoju nadciśnienia tętniczego. Warto podkreślić, że niektóre produkty spożywcze obniżają absorpcję jodu z pożywienia w związku z obecnością niekorzystnych substancji. Do produktów tego typu zalicza się kalafior, brukselka oraz kapusta. Co ciekawe, po ugotowaniu ich niekorzystny wpływ na wchłanianie jodu jest wyraźnie mniejszy.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl

Wsparcie redakcyjne od:

Tajemnica Marchewki

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

1620/ksiegowy
Formularze PIT 2013-2014

www.pit2014.wordpress.com/rozliczenie-roczne-program-pit

www.pit2014.wordpress.com/formularze-pit-2013-2014/
Dodaj ogłoszenie