Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Karstensen Shipyard Poland przeprowadza się na gdańskie pochylnie z zielonymi żurawiami, gdzie będzie budować statki

Jacek Klein
Jacek Klein
Przemyslaw Swiderski
Karstensen Shipyard Poland nabyła w Gdańsku ponad 10 ha na terenie dzierżawionym obecnie przez stocznię Crist. Już niedługo planuje rozpoczęcie budowy kadłubów na pochylniach, obok których zainstalowane są historyczne stoczniowe żurawie.

Karstensen Shipyard Poland kupiła udziały w spółce Synergia 99 i została się właścicielem 10,5 ha działki, pochylni i siedmiu zielonych dźwigów Kone będących wizytówką Gdańska. Niedługo firma przeniesie produkcję z Gdyni do Gdańska.

  • Na 10,4 ha powierzchni produkcyjnej znajdują się dwie pochylnie, hala stoczniowa i 2 płyty produkcyjne oraz budynek biurowo-socjalny.
  • Pochylnia 1 ma 280 m długości i 36 m szerokości, a pochylnia 2 ma 240 m długości i 28 m szerokości.
  • Są wyposażone w 7 żurawi Kone o udźwigu 50 i 150 ton mogących unieść łącznie 500 ton.
  • Hala stoczniowa ma 200 m długości i 50 m szerokości i obejmuje 10 tys. m kw. powierzchni produkcyjnej, która jest również wyposażona w 6 suwnic Kone o udźwigu 10 i 20 ton.
  • Na działce jest budynek biurowo-socjalny o powierzchni niespełna 6 tys. m kw. z kantyną i szatnią. Do obszaru produkcyjnego należy też 250 metrów nabrzeża.

Karstensen Shipyard Poland będzie kontynuować produkcję w Gdyni do 1 lipca 2023 roku, ale jesienią rozpocznie przenoszenie produkcji do nowo zakupionej stoczni w Gdańsku. Od lipca 2023 cała produkcja zostanie przeniesiona do zakładu w Gdańsku.
Firma zatrudnia obecnie 500 pracowników w produkcji i obecnie posiada 6 kadłubów w budowie.

Stocznia Karstensen przez długi czas miała problemy z pozyskiwaniem nowobudowanych kadłubów od różnych dostawców z krajów bałtyckich, dlatego postanowiła uruchomić własną produkcję kadłubów, aby stać się kompleksowym dostawcą i projektowaniem. Od momentu powstania w 2018 roku stocznia prowadziła produkcję w Gdyni.

Zanim Karstensen Poland rozpoczęła własną produkcję kadłubów w Gdyni zlecała budowy Stoczni Nauta, która jeszcze przed Cristem, prowadziła działalność na nabytych właśnie terenach. Zbudowała w Gdańsku 20 kadłubów dla Karstensen Shipyard.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Karstensen Shipyard Poland przeprowadza się na gdańskie pochylnie z zielonymi żurawiami, gdzie będzie budować statki - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto