Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kierowcy z Wrzeszcza parkują na chodniku. Konieczna jest zmiana organizacji ruchu?

Paweł Durkiewicz
Marcin Bukowski
Nieprzyjemna niespodzianka spotkała 28 mieszkańców ul. Kraszewskiego we Wrzeszczu, którzy w zeszłym tygodniu zostali wezwani na komendę policji. Powód? Samochody zaparkowane na chodnikach wzdłuż ich jednokierunkowej ulicy.

- Parkujemy tak "od zawsze", dopiero teraz stało się to dla kogoś problemem - mówi jeden z zainteresowanych.
- 24 stycznia w godzinach wieczornych dyżurny Komendy Miejskiej Policji otrzymał zgłoszenie, z którego wynikało, że na ul. Kraszewskiego stoi zaparkowany samochód, który blokuje pas ruchu - relacjonuje kom. Magdalena Michalewska z Wydziału Drogowego KMP w Gdańsku. - Na miejsce pojechali policjanci ruchu drogowego, którzy nie potwierdzili tego faktu. Funkcjonariusze zauważyli jednak inne pojazdy, których sposób parkowania naruszał warunki i zasady parkowania na chodniku, tj. nie pozostawiały one 1,5 metrowego pasa chodnika dla pieszych.

Za parkowanie na chodniku bez pozostawienia 1,5 metra miejsca dla pieszych kodeks przewiduje mandat w wysokości 100 zł i 1 punkt karny. - Ten warunek obowiązuje zawsze - podkreśla kom. Michalewska.

Problem nie dotyczy tylko i wyłącznie mieszkańców ul. Kraszewskiego, bowiem podobnie zaprojektowanych ulic jest w Gdańsku mnóstwo.

- Tego typu rozwiązania są typowe dla zabudowań Wrzeszcza i Strzyży, realizowanych w okresie międzywojennym, kiedy nikomu nie śniło się, że ktokolwiek będzie miał samochód - przyznaje Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Z jednej strony rozumiem mieszkańców. Dziś parkowanie jest tam bardzo trudne. Z drugiej jednak, chodnik jest - jak sama nazwa wskazuje, dla pieszych, a nie do zostawiania samochodów.

Przedstawiciele ZDiZ rozważają różne rozwiązania.
- Do każdej tego typu sytuacji trzeba będzie podchodzić indywidualnie - mówi Wawrzonek. - Niestety, każdy sposób niesie ze sobą jakieś konsekwencje. W Łodzi przy inwestycji "Podwórzec miejski" zastosowano ciągi pieszo-jezdne bez wydzielonych poszczególnych funkcji transportowych, z zagospodarowaniem niepozwalającym na szybką jazdę. Wydaje się, że to dobry wzór i nie można wykluczyć, że będziemy to wdrażać na naszych ulicach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto