Wieść ta rozeszła się podczas spotkania "Otwieramy oruńskie szlabany".
- Koszt budowy bezkolizyjnego skrzyżowania to ponad 30 milionów złotych - mówił Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. - W kasie miejskiej brakuje pieniędzy. W planach jest budowa stacji Czerwony Most wraz z bezkolizyjnym przejazdem. To by zadowoliło mieszkańców.
- Możemy czekać 8 lat, ale nie 30 - denerwowała się Agnieszka Bartków, przewodnicząca zarządu Dzielnicy Orunia - Święty Wojciech - Lipce. - Nie mamy pewności, że Czerwony Most w najbliższym czasie powstanie.
Czytaj również: Szlabany w Gdańsku Oruni. Czy jest szansa na budowę wiaduktu lub przejścia pod torami?
Co na to Polskie Linie Kolejowe? Jak zapewnia Maciej Dutkiewicz, pracownik biura prasowego spółki, automatycy z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dokonają przeglądu urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie rogatkami na przejazdach kolejowych w Gdańsku Oruni.
- Zespół sprawdzi, czy możliwe jest wprowadzenie dodatkowych urządzeń lub zmiana trybu pracy istniejących w celu skrócenia czasu zamknięcia przejazdów kolejowo- drogowych po przejeździe pociągów. Wszelkie zaproponowane zmiany, jeśli okażą się możliwe, będą musiały bezwarunkowo uwzględniać obowiązujące zasady bezpieczeństwa mające swoje odbicie w regulaminach dotyczących czasu zamknięcia przejazdów kolejowych - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.
Przeczytaj całą relację ze spotkania w piątkowym (4.04.2014r.) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" (dodatek "Trójmiasto").
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?