Do tej pory, aby w tym rejonie przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej, trzeba było pokonać 450 metrów, by dojść do przejścia na wysokości Hali Olivia, lub 230 metrów, by dojść do skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Derdowskiego. Potok ruchu pieszych w tej okolicy ze względu na sąsiedztwo licznych miejsc pracy jest bardzo duży.
- Skrócenie drogi pieszych to nie jedyny pozytyw płynący z wybudowania przejścia. Przede wszystkim wzrośnie tam poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Piesi zyskają bowiem dodatkowe miejsce, gdzie będą mogli przejść przez al. Grunwaldzką. Dzięki bliskości skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską, nadawanie sygnałów na przejściu i przejeździe będzie tak dostosowane, aby nie wpłynęło na pogorszenie warunków w ruchu kołowym na al. Grunwaldzkiej - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zakres prac w omawianym miejscu obejmował:
* obniżenie krawężników
* budowę chodnika 65 m2
* budowę drogi dla rowerów 33m2
* wykonanie oznakowania poziomego białego 48m2
* wykonanie oznakowania poziomego czerwonego 49 m2
* wykonanie oznakowania pionowego
* montaż siedmiu masztów niskich
* montaż trzynastu sygnalizatorów świetlnych
* montaż czterech sygnalizatorów akustycznych
* montaż pętli indukcyjnych
* rozbudowę sterownika sygnalizacji świetlnej
* budowę niezbędnej kanalizacji kablowej wraz z okablowaniem
Przypominamy, że w najbliższych latach w Gdańsku powstanie dużo więcej naziemnych przejść.
Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?