18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja w Trójmieście. Debata o ruchu na ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu

wie
Na wstępie to urzędnicy opowiedzieli o swojej wizji miasta:
- Rower publiczny był pierwszym elementem dosyć dużych zmian, jakie proponujemy sopocianom. Ilość samochodów w Sopocie na 1000 mieszkańców trzykrotnie przekracza tę przypadającą na tyle samo mieszkańców w Kopenhadze. Jest pewna perspektywa zwiększenia liczby miejsc parkingowych w związku z budową dworca, ale jest ona niewielka. Chcemy zachęcić sopocian by wybierali inne środki komunikacji. Jesteśmy w trakcie konsultacji społecznych, na których chcemy zaproponować inne rozwiązania ruchu. Za wyjątkiem głównych ciągów proponujemy wprowadzenie stref uspokojonego ruchu – mówił Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu. - Naszym poziomem aspiracji mogę powiedzieć, że jest Kopenhaga – dodał, podkreślając, że Sopot jest miastem o na tyle małej skali, że np. rower czy podróż piechotą może się tam świetnie sprawdzić. Na dowód podkreślał, że tylko we wrześniu z rowerów miejskich korzystało w mieście ponad 2 tysiące osób.
Na wstępie to urzędnicy opowiedzieli o swojej wizji miasta: - Rower publiczny był pierwszym elementem dosyć dużych zmian, jakie proponujemy sopocianom. Ilość samochodów w Sopocie na 1000 mieszkańców trzykrotnie przekracza tę przypadającą na tyle samo mieszkańców w Kopenhadze. Jest pewna perspektywa zwiększenia liczby miejsc parkingowych w związku z budową dworca, ale jest ona niewielka. Chcemy zachęcić sopocian by wybierali inne środki komunikacji. Jesteśmy w trakcie konsultacji społecznych, na których chcemy zaproponować inne rozwiązania ruchu. Za wyjątkiem głównych ciągów proponujemy wprowadzenie stref uspokojonego ruchu – mówił Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu. - Naszym poziomem aspiracji mogę powiedzieć, że jest Kopenhaga – dodał, podkreślając, że Sopot jest miastem o na tyle małej skali, że np. rower czy podróż piechotą może się tam świetnie sprawdzić. Na dowód podkreślał, że tylko we wrześniu z rowerów miejskich korzystało w mieście ponad 2 tysiące osób. K. Misztal
Jak ma wyglądać komunikacja w Trójmieście? Na temat miejsca pieszego, samochodu, komunikacji miejskiej i roweru w przestrzeni Trójmiasta na debacie współorganizowanej przez Magazyn Miasta i Instytut Kultury Miejskiej dyskutowali urzędnicy, eksperci i chętni mieszkańcy.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto