MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Konsument pod ochroną

Wioletta Kakowska
Rozwój pozasądowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, a także intensywne kontrole wzorców umownych przewiduje Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2007-2009. Dzisiaj przyjęła ją Rada Ministrów.

Rozwój pozasądowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, a także intensywne kontrole wzorców umownych przewiduje Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2007-2009. Dzisiaj przyjęła ją Rada Ministrów.

Strategia zakłada popularyzowanie formy pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, w tym sądy polubowne, jako środek tani i skuteczny, daleki od sformalizowanych i przewlekłych procedur. Planuje się także dalszy rozwój internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, bazy skarg konsumenckich oraz infolinii obsługiwanej przez wykwalifikowanych ekspertów. Istotnym ułatwieniem dla konsumentów w dochodzeniu swoich roszczeń byłoby wprowadzenie, na wzór amerykański, możliwości zbiorowego wystąpienia we wspólnym interesie, dużo oszczędniejsze od indywidualnych wystąpień.
Jednym z celów strategii jest również ochrona zdrowia i życia konsumentów. Istotnym przedsięwzięciem, o długofalowych skutkach, jest propozycja stworzenia niezależnej instytucji testującej towary i usługi, której powstanie przewiduje strategia.

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto