Rozwój pozasądowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, a także intensywne kontrole wzorców umownych przewiduje Strategia Polityki Konsumenckiej na lata 2007-2009. Dzisiaj przyjęła ją Rada Ministrów.
Strategia zakłada popularyzowanie formy pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, w tym sądy polubowne, jako środek tani i skuteczny, daleki od sformalizowanych i przewlekłych procedur. Planuje się także dalszy rozwój internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, bazy skarg konsumenckich oraz infolinii obsługiwanej przez wykwalifikowanych ekspertów. Istotnym ułatwieniem dla konsumentów w dochodzeniu swoich roszczeń byłoby wprowadzenie, na wzór amerykański, możliwości zbiorowego wystąpienia we wspólnym interesie, dużo oszczędniejsze od indywidualnych wystąpień.
Jednym z celów strategii jest również ochrona zdrowia i życia konsumentów. Istotnym przedsięwzięciem, o długofalowych skutkach, jest propozycja stworzenia niezależnej instytucji testującej towary i usługi, której powstanie przewiduje strategia.
Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?