- Zobaczyłem w jednej sieci z materiałami budowlanymi informację, która informowała klientów, że artykuły świąteczne, można oddawać tylko do 24 grudnia. Później będzie to niemożliwe. Czy to na pewno zgodne z prawem? - pisze do redakcji pan Zdzisław.
Plebiscyt: Głosuj na choinki ze swojego miasta
Jak się okazuje, nie jest to takie proste. Na pytanie ankieterów - czy sklep ma obowiązek przyjąć towar, który okazał się nietrafionym prezentem – w tym roku aż 37 proc. badanych błędnie przyznało sobie taki przywilej. Zgodnie z prawem zwrotu produktu można dokonać tylko jeśli sprzedawca się na to zgadza, np. poinformował wcześniej kupującego o takiej możliwości.
Nie ma obowiązku wymiany
- Kupując prezent, upewnijmy się, czy możemy go zwrócić lub wymienić, sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru - jednak mogą same ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów, których powinny przestrzegać - wyjaśnia Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Nie oznacza to jednak, że klientom nie przysługują żadne prawa. Gdy zakupiony towar jest niezgodny z umową albo jest uszkodzony, klient może złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od zakupu, ale nie później niż dwa miesiące od momentu wykrycia usterki. Zła interpretacja często pojawia się także w przypadku towarów kupionych w promocji.
Reklamacja żywności
- Podlegają one reklamacji podobnie jak produkty, których obniżka nie dotyczy - zaznacza Małgorzata Cieloch.
Co ważne można także reklamować: paczkowaną – w terminie 3 dni od chwili otwarcia, sprzedawaną luzem – 3 dni od momentu zakupu.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?